• ALLIMA

Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!

Vi behöver tips på bra, speciella och prisvärda tackpresenter att ge till de som hjälpt till extra vid bröllopet! Vi har ingen stor budget men vill gärna ge nåt till ex. toastmadame och chaufför. Vad ska ni ge?

• Svar på tråden Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!
  • Mamli

Det där är jätte svårt!
    Vi ska också hålla ner priserna, men jag ska gå och fixa mina naglar och då tänker jag be min brudtärna följa med så betalar jag. Bestman får nog en wiskey.

så kanske en flaska med nåt gott till dem båda? eller en massage?

• Annfis

Hoppar gärna på här.

Vi har svårt att komma på vad vi ska ge till vår toastmaster.

Till tänan har vi köpt 2st Orrefors lyktor som ser ut som sjtärnor.
    Bestman får en ölsedel med namn ingraverat på.

Vet att en del ger smycken till tärnor o andra tjejer/damer som hjälper till.

• MV85

Jättesvårt när man inte känner personerna i fråga.. Min teori blir dock att ge något i stil med vad jag hade gett en "vanlig" födelsedag.. Alltså inte när någon fyller jämnt.
    Det kan vara allt från ett halsband till tärnan till en flaska whiskey till toastmastern - beroende på vad för typ av person de är.

• ALLIMA

Mmm just såna saker vill vi komma bort ifrån...Möjligen ge en flaska skumpa då men men...Vill gärna hitta på nåt mer personligt men tycker nån prydnadssak känns för simpelt. Hm...svårt! Funderar lite på att skänka en slant till välgörenhet och sen skriva en tack text i samband med tack korten vi skickar ut efteråt. Skulle det gå? Då behöver vi inte visa summan heller... Kan ju säga på festen att till dom som hjälpt till kommer ett tack senare! ? Vill inte verka snål men så är verkligheten med vår budget.

• jojoånick09

det är många som ger bort vin/whiskey till dem som hjälpt dem lite..
    min syster skall få ett halsband som min kompis bekant har gjort.. hon har det som ett liten hobby och har blivit så stor nu att hon har börjat ta beställningar..
    min mamma som är värd ska också få ett halsband som jag tycker skulle passa henne bra.
    min pappa som är värd nr2 har jag ingen aning om,men får lista ut något däremot min toastmaster han är en livsnjutare han skall få en korg fullt med goda saker tänkte jag..
    med lite finare malt kaffe från en av göteborgs bästa kaffeaffär/te/choklad/annat godis/kanske en vinare och något annat härligt tilltugg..
    köpa lite celofan och sedan göra en fin grupp.. han är en svår jäkel på att hitta på till men jag tror han skulle uppskatta något sådant...
    men visst är det svårt!! jätte...

• Sundance

Vi har tänkt låta våra marskalker få behålla slipsarna de har på sig den dagen (lite finare slipsar som jag tror de kommer uppskatta). Och tärnorna får smyckena som de har på sig.

Många verkar bjuda sin tärna på hår, smink eller naglar. Vissa bjuder på allt det till henne. Det blir ju mysigt att få göra allt det tillsammans men jag tycker det är roligt att ge något som varar som minne.

• MissMijah

Beställt manschettknappar till min pappa : Father of the bride, som jag tror att han kommer uppskatta.

Sitter precis och funderar på vad man ska ge till brudtärnorna och vår toastmadame. Samt vår bestman. Vill jättegärna ha tips.

Funderar på smycken till tjejerna. Men vad? Det kan inte kosta en förmögenhet heller. Bestman har jag ingen aning om.

• Hemlig2009

Min kompis som är make up artist sminkade mig och hon fick en Smart Box med restaurangbesök för två. Såg att de var en del restaurangen med i Gbg där hon och sambon bor. Hon blev jätteglad.

Vårt värdpar/toastmasters var min syster och hennes man. Dem bjuder vi med på en Lisebergshelg i sommar. Det var så roligt, hon sa dagen före bröllopet att hon skulle tycka det vore så skoj att göra något sånt. He he, tänkte jag då vårt egenhändiga presentkort låg och väntade där hemma.

• Hemlig2009

Ja, just det. Vår lilla brudnäbb gav vi ett sånt där namnsmycke (typ sånt Carrie har i Sex and the City).

• Arla79

Jag gjorde egen körsbärslikör och tappade upp den på gamla glasflaskor och gav till de som hjälpt oss lite. Övriga som hjälpte oss lite mer fick presentkort på en restaurang och en flaska likör.

• 090208

Kop en billig liten korg, lagg i en fin handduk, lagg i allt mojligt smatt och gott, lagg over andra halvan av handduken.

Kan vara mat och godis, eller smink/hudvards-grejer. Eller bada..? En liten ljuslykta kanske.

Mest uppskattat av tjejer... Men det gar saklart till killar oxa. Whiskey, biobiljetter...

• 090208

Det kan bli riktigt billigt faktiskt, men ser ju ut att vara mycket. For att det ar sa manga saker. En kompis gav mig sant nar jag fyllde ar, perfekt!

Svar på tråden Tips på tackpresenter till de som hjälpt till!