• skål

    välkomna/välkommen

    Nu har jag precis skrivit ut texten till inbjudningskorten. Kom då att tänka på att endel ju är singlar. HERREGUD, jag har skrivit välkomna på alla inbjudningana. Kan man ha det så eller måste jag göra om dem????

  • Svar på tråden välkomna/välkommen
  • didis

    Gör inte om!

    Alla fattar att det är samma inbjudningskort till alla och om det står välkommen eller välkomna spelar ingen roll!

    Skulle någon singel påpeka det så säg "men vi menade dina löss också"

    (Min mormor brukade förvirra artiga som niade henne med att säga "jag är inte lusig" dvs "tala till mig i singularis")

  • skål
    didis skrev 2009-06-02 13:19:26 följande:
    Gör inte om!Alla fattar att det är samma inbjudningskort till alla och om det står välkommen eller välkomna spelar ingen roll!Skulle någon singel påpeka det så säg "men vi menade dina löss också" (Min mormor brukade förvirra artiga som niade henne med att säga "jag är inte lusig" dvs "tala till mig i singularis")
    hahaha....det var ju ett bra svar på tal. Men då kanske jag kan ha det så här ändå.
  • Imma

    Vi skrev också Välkomna i alla inbjudningskort. För oss räckte det med att behöva göra på olika språk, så en sak till kunde vi inte hantera.

Svar på tråden välkomna/välkommen