ni som inte åker på bröllopsresa!
Vad gör ni istället?
Vi komemr lägga alla pengar på bröllopet men känns inte så kul att allt blir precis som vanligt dagen efteråt.
Vi ska sova pöå hotell på bröllopsnatten sen vet vi inte mer.
Vad gör ni istället?
Vi komemr lägga alla pengar på bröllopet men känns inte så kul att allt blir precis som vanligt dagen efteråt.
Vi ska sova pöå hotell på bröllopsnatten sen vet vi inte mer.
Vi kommer att vara lediga några dagar efter bröllopet. Min fästmans släkt och vänner kommer upp från Tyskland och vi vill ta chansen att umgås med dem medan de är kvar i Sverige. Sedan tar vi någon dag bara för oss själva för att njuta av varandra och varva ner lite.
Bröllopsresan tar vi senare.
Vi kommer inte att åka på någon resa, har varken tid eller råd. Vi gifter oss på fredagen, och jag är lite "tråkig" och börjar jobba på söndagen kl 21..
För mig så är själva bröllopsdagen och dagen efter viktigast, sen så lever man ju i det normala resten av tiden ändå. Vi planerar att hitta på något roligt senare istället, huvudsaken man är tillsammans, inte sant?
Vi var lediga från onsdag (torsdagen den 21/5 var ju helgdag för alla) och framåt och så var vi lediga på måndagen också. Vi bodde i svit på bröllopsnatten och efter lunch med familj och släkt (med presentöppning) på söndagen tog vi bilen och åkte 15 mil för att bo på spa-hotell. Det var jättemysigt och på tisdagen var det riktigt kul att gå till jobbet för att berätta allting.
Vi bygger hus så vi alla semesterdagar kommer gå till det.
vi kommer att tillbringa hela helgen på hotell, alltså två nätter, och gå på medeltidsdagarna som är där vi ska vigas. sen åker vi till visby nästa år och irland/skottland längre fram. tycker det känns väldigt lagom
NÅGOT skall vi väl hitta på men eftersom jag byter tjänst mitt i sommaren har jag lite knackig semester. Och när vi gifte oss i mars höll jag på att avveckla mitt företag och hade ingen möjlighet att åka iväg.
På måndagen efter bröllopet hade jag jour så, ja, allt var som vanligt igen. Men ändå inte, känslan fanns kvar från bröllopet och från förälskelsen som blossade upp igen innan dess och det sitter fortfarande delvis kvar.
Livet består till största delen av vardagar och jag tillhör dem som hellre sätter guldkant på vardagen än lever spartanskt för att kunna åka på lyxresa någon vecka. Nu är visserligen vårt problem att vi itne har tiden, pengarna finns.
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna hyrt en stuga någonstans vid havet, gärna Gotland, och suttit och druckit vin vid solnedgången... *längtar efter semester*
Vi gifter oss i aug. Sen åker vi på bröllopsresa längre fram i höst eller vår.
ja nåt hade ju vart mysigt att göra!
Vi ska vara i en lokal som tar hand om allt, så sambon behöver nog bara vara ledig dagen innan vigsel och fest då vio ska dekorera lite med blommor och ballonger,
Håller ballonger sig fina om man sätter upp dem dagen innan??
Så sne kan han vara ledig veckan efteråt..och då hade de ju vart kul att göra nåt, men sonen också.
Vi städade i nästan 2 dagar efteråt Men det var värt det. Vi hade tagit ledigt den 25 Maj men hade behövt fler dagar hemma och bara lata oss.
När jag satt på jobbet på tisdagen och det var lungt så kolapsade min kropp. Jag var såååå trött. Gick hem och sov och sedan åt och sov jag resten av den arbetsveckan
Tänk Skalman
Vi har rest både före och efter bröllopet under de 10 år vi varit tillsammans, kortare och längre svängar. Ingen speciell bröllopsresa ännu alltså. Vete katten om det blir det heller.
Direkt efter bröllopet åkte vi iväg med hans familj och åkte slalom några dagar. Bröllopsresa, nja... Men trevligt ändå!
Vi valde att lägga pengarna på festen och avstå från att resa (just då, iaf). Vi vill gärna åka på någon av våra drömresor, så vi sparar pengar till det istället. Just nu är Kambodja ett hett alternativ.
Kan tillägga att vi gifte oss sommaren -07 och inte har varit utomlands sedan dess. Men allt har sin tid
Jag var riktigt trött dagen efter, så jag är glad att vi inte skulle iväg direkt. Om ett par veckor åker vi på semester, men vi har inte tänkt på det som en bröllopsresa just, utan mer som en vanlig semester.
vet ni vad, jag kom på att vi får en liten bröllopsresa.
vå gifter oss maj nästa år
och i oktober efter så ska hela min familj bli bjudna utomlands, med syster(brudtärna) hennes kille, vår familj, min moster...ja ALLA!
Så de blir ju lite som bröllopsresa fast vi firar de med vår familj