• zeddy

Barnfritt!

Vi skrev gästernas namn på inbjudan samt att vi förtydligade med att vi ville ha barnfritt.
    Nej, jag tycker inte att det är ert problem om de inte kan ordna barnvakt. Självklart finns de de som verkligen inte har någon som kan ta hand om barnen, då får ni bestämma om ni hellre vill att kusinen ska vara med på bröllopet, med barn. Annars får kusinen stanna hemma.

Det kommer säkert vara flera som ringer och tycker att det är ert problem, och problemet behöver inte bara handla om barn. Det kan, som vi har råkat ut för, handla om hur farmor och farfar ska ta sig till vigselplatsen... INTE vårt problem sa jag! Varför ska vi ringa och be någon skjutsa dem, de har väl telefon och talförmåga?! (bara en liten parantes i tråden, sorry!)

• zeddy
    SagansMamma skrev 2009-06-03 10:25:31 följande:
    Vi skrev på inbjudan att vi önskade en barnfri dag. MEN vi har flera som tackat nej till festen då dom inte kan få någon barnvakt och kommer till kyrkan med barnen. Och det kan vi inte säga någonting om, då kyrkan är öppen för alla..
    Precis, det är svårt att säga nej till barnen i kyrkan. Det får man stå ut med!
  • zeddy
    Michilullan skrev 2009-06-03 10:35:54 följande:
    Tycker det e så trist att alla ska tycka o tänka om VÅRT bröllop.. Varför kan inte folk glädjas åt att få vara med istället?
    Jag känner verkligen igen det där. Jag är ganska trött på mamma just nu.. Men försöker inte tänka på det eftersom att jag blir FRU om 10 dagar!
  • zeddy
    Michilullan skrev 2009-06-03 10:44:46 följande:
    Hahah, va skönt att höra någon annan säga det jag tänker! Tyvärr har jag hela sommaren kvar o inbjudningarna kommer först nästa vecka.. Så jag har väl ännu mera tjat att vänta mig! ;)
    Japp, antagligen!
Svar på tråden Barnfritt!