Inlägg från: Michilullan |Visa alla inlägg
  • Michilullan

Barnfritt!

Vi har valt att bara skriva dom vuxnas namn på inbjudan. Är nu lite rädd för att folk inte kommer att fatta att det är barnfritt ändå!

Svärmor ringde igår o pratade om att den ena kusinen kanske inte har möjlighet till barnvakt.. Men är det vårt problem då?
    Har själv varit gäst på 2 bröllop som blev förstörda av barn i kyrkan.. Skrik, gråt osv..
    Så hur kan kusinens barn bli vårt problem?

• Svar på tråden Barnfritt!
  • Michilullan

Vet att risken finns att folk kommer att tacka nej! Men mina syskon kommer att ordna barnvakt o har sagt att dom förstår. (Dom kommer lämna barnen i norge när dom åker hit!) På min sida handlar det om nästan 10 syskonbarn under 8 år, medans på min blivandes sida är det bara kusinens enda barn! Så det är ingen större förlust om jag får vara så elak att säga så!

Tycker det e så trist att alla ska tycka o tänka om VÅRT bröllop.. Varför kan inte folk glädjas åt att få vara med istället?

• Michilullan
    zeddy skrev 2009-06-03 10:41:17 följande:
    Jag känner verkligen igen det där. Jag är ganska trött på mamma just nu.. Men försöker inte tänka på det eftersom att jag blir FRU om 10 dagar!
    Hahah, va skönt att höra någon annan säga det jag tänker! Tyvärr har jag hela sommaren kvar o inbjudningarna kommer först nästa vecka..
    Så jag har väl ännu mera tjat att vänta mig! ;)
  • Michilullan
    Sesamy skrev 2009-06-03 11:04:44 följande:
    Vi skrev oxå bara de vuxnas namn på inbjudan. Alla verkar ha förstått att vi önskar oss barnfritt och den enda som verkar ha haft ett problem med detta var min mamma eftersom hon oroade sig för sina systrars förmåga att skaffa barnvakt. Min mostrar har halvstora barn.... Mina mostrar däremot har aldrig uttryck några som helst problem. Några vänner har en sex månaders bebis. De frågade hur vi ville ha det och vi sa att vi ville ha barnfritt men respekterade om det var svårt med ett så litet barn. De skulle fixa barnvakt. Tror och hoppas faktiskt att de flesta försöker respektera om man vill ha barnfritt. Om någon då inte kan komma får man givetvis respektera det.
    Va skönt att höra att det respekterades! Nu e det ju som sagt min svärmor som verkar ha problem med allt! Vet ju egentligen inte vad kusinen säger om det hela!
  • Michilullan
    Sesamy skrev 2009-06-03 12:04:30 följande:
    Michilullan skrev 2009-06-03 11:46:44 följande:
    Kolla med dina kusiner med en gång säger jag! Jag stressade oxå upp mig när mamma var på mig om alla problem det kunde orsaka för andra och att det vore så tråkigt om de inte kom... När jag väl pratade med mina mostrar sa de bara "äh, vi fixar barnvakt såklart. Klart man ska slippa barn om man vill det. Kan vara skönt för oss att vara barnfria med, tänk inte på det".
    Det ska jag definitivt göra! Vi ska träffa dom på fredag! =)
    Tack nu lugnade du ner mig enormt!
    Men va e det med mammor o svärmödrar o skapa problem innan dom ens finns?
  • Michilullan
    090208 skrev 2009-06-08 09:42:08 följande:
    Men!!! Ar du inte skit-forbannad?? Det ar ju i just kyrkan det ska vara tyst och stilla.Flera som inte kan fa barnvakt? Har dom ingen familj, kompisar??
    Precis! Det är ju i kyrkan jag verkligen inte vill ha barn med! Kan inte förstå hur det kan vara så svårt att ordna en barnvakt! Min syster o hennes man har valt att han ska stanna hemma då dom har en son som är kroniskt sjuk.. Klart jag är ledsen att han inte kommer med... Men det är ju deras sätt att lösa det på! O jag är evigt tacksam att dom förstår oss.. Sen att andra med friska barn inte kan lösat fattar inte jag!
Svar på tråden Barnfritt!