• Lyckan me dig

Vad ska gästerna göra utanför kyrkan medan vi fotas?

Vi ska ha vigsel i kyrkan sedan ska min bästa vän fota oss nedanför kyrkan i ett grönområde/vid sjön. Detta tar kanske 30-40 min...Ska vi låta gästerna vänta utanför kyrkan så länge? Vi ska nämligen vidare till en restaurang och äta sen...Man kan be nån hjälpa oss med att bjuda på nåt att dricka medan de väntar? Man har en liten servering med alkoholfri dryck ur fina plastmuggar? Enkelt...Ett litet bord som är lätt att fälla upp och ställa muggar på.

• Svar på tråden Vad ska gästerna göra utanför kyrkan medan vi fotas?
  • FiaoJonny

Antingen som du säger en variant av brudskål eller så kan ni sätta upp en tipsrunda med frågor om er eller om trakten där ni gifter er eller vad som helst egentligen. Det är ju inte så där superlång tid folk behöver vänta, men det är ju skönt att sysselsätta med något så man inte står på fotograferingen och oroar sig över att gästerna har tråkigt.

• lecaroline

Jag var på ett sådant bröllop och ärligt så är det jätte tråkigt att vänta. Ha någon fråge sport eller nåt. Så att ni får gästerna att prata med varandra. 3 st som kör motorcykel. Vem rider. 2 som har latt osv. så att man får kontakt och har lite roligare under middagen när man har hittat någon med sina egna intressen. Lägg till en liten vinst så blir det ännu roligare

Vi bara stod och väntade medan vi såg brudparet byta plats och byta plats..

• jojoånick09

Jag har varit på två stycken bröllop där man fick stå och vänta på att brudparet skulle bli färdiga med sitt foto porträtt och de hade inte täkt över det hela så där jättemycket,man minglade med dem man kände,till en 80% var det var det kompisar till dem och vissa hade man träffat men på min kusin bröllop hade jag inte träffat någon så det kändes så där att gå fram och presentera sig när alla stod i klungor... och att ställa sig bakom någon och lyssna om det är kompisprat känns väl inget vidare.

min syster skålade med alla och sedan gick de och tog kort medan min kusin fotade sig och sin fru vid kyrkan sedan åkte de iväg i över 1tim i en bil och kom sedan till festlokalen då hade folk inte ätit något och var stupfulla på champangen de hade framdukat som jag tror mer eller var en självklarhet att det skulle vara till att skåla i.. men då drack folk för de var hungriga..

min kusins långa väntan var inte rolig...
    så själv så vet jag inte riktigt ännu men vi kommer att ha någon form att tilltugg till bubblet då vi känner att folk inte skall vara för hungriga innan middagen serveras..
    sedan funderar vi på att ha tipspromenad eller quiz till folk och möjligen i lag så man kan lära känna varandra lite mer..
    men vi får se..

• passionsblomman

Det suger att vänta om man inte åtminstone har ngt att plocka med. Jag håller med jojoånick, man är HUNGRIG och behöver ngt mer än bara skumpa. Tipspromenad eller annan mingelaktivitet är trvligt och en bra start på umgänget gästerna emellan.

Om ni ska vara kvar runt kyrkan med folket, eller låta dem åka till restaurangen, beror jupå om det är fler bröllop efter ert i kyrkan tex.

• Lyckan me dig

Det blir nog att bjuda på dryck med tilltugg. Be mamma ta hand om det...(Ta med några stolar till de som är till åren och ev vill vila sina ben)Men vi ska ha frågesport efter förrätten på middagen. Tips på nåt annat att göra utanför kyrkan? Det finns en stor gräsmatta bredvid parkeringen..

Svar på tråden Vad ska gästerna göra utanför kyrkan medan vi fotas?