• sprättan

Galej ljuslykta

Hejsan har köpt galej ljuslyktor till borden men de är lite tråkiga någon som har tips på hyr man kan piffa upp dem?

• Svar på tråden Galej ljuslykta
  • Chrisse och Jonas

Kanske lägga lite sand eller småstenar i en färg som matchar ert färgtema..och så ljuset ovanpå.

• sprättan

tänkte inte på det ibland är det enklaste finast kanske knyta ett band runt oxå.

• Mimzan

jag köpte glaspärlor, 8 mm i diameter.
    tänkte blanda vita, gröna och silvriga som är vårt färgtema
    band låter med tjusigt, kanske skulle köra på de med

• Ore

Tyckte de var snygga som de var, funderade ett tag på att spraya på något mönster med frostspray ( www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=244124 ) men det kändes litet väl vintrigt för vårt sommarbröllop...

• puma82

Vi har liknande och har natur tema.

Vi har inhandlat smått akvariegrus på lösvikt på ett zoo, sedan även köpt akvariegrus som är gulsprayat och glasliknande akrylkross i brunt på jysk. Blandat alla 3 sortera och köpt bruna värmeljus i genomskinlig kopp på jysk! Det blev super bra!

• Yesh I do

Jag har strukit lite lim runt kanten (överst alltså) och sedan doppat dem i vitt glitter för att få en frostad kant. Blev jättebra!

• puma82

Man kan ju köra andra färger som matchar ert tema, men 3 sorter och så lite olika "textur" på. Finns ju många sådan där akrylkross, har på de flesta affärer och många olika färger... typ jysk, rusta, dollar, hemtex..

Kanske orange akrylkross + rosasprayat akavriegrus+ guld eller silver akvariegrus?
    Eller silver av något slag, kanske några fina pärlor? + grönt akvarie grus och brunt akrylkross?

Många varianter :)

• FrökenP

Man kan knyta bastband runt i flera varv som går i temat för bröllopet. Väldigt fint med en liten knut eller rosett. Väldigt enkelt men snyggt och inte så dyrt. :)

• Gurnell

Jag har oxå funderat på att knyta ett band runt. Men är inte galej ljustakarna konformade och därmed kommer bandet att hasa ner? Man skulle kanske kunna sätta en liten limklutt så att bandet sitter kvar.

Någon som har erfarenhet?

• johanna anders

Hoppar in här då jag har massor med galej ljuslyktor att pryda våra bord med
    .
    Vi tänkte i för sig vara väldigt enkla och ta varannan med värmeljus och varannan med en vit blomma i. Alternativt strö diamant konfetti som vi köpte på tradera i några av dem.

Svar på tråden Galej ljuslykta