• SkogsNorpan

10-årig bröllopsdag

Hej

Jag var tärna på min systers bröllop för 10 år sedan så nu skulle jag vilja fira deras 10-års dag!! Är det någon som kan komma på en bra present??? Då 10-års dagen är tenn, ska även presenten vara av tenn!

Någon bra ide på var och vad jag handlar Tenn grejer?

• Svar på tråden 10-årig bröllopsdag
  • 4ever2

Det här är ett skämt: En uppsättning tennsoldater

• didis

Vi fick som bröllopspresent en tavla föreställande "brudparet i Vitlycke" dvs bronsåldersristningen av en man o kvinna i en omfamning i tenn. Låter helkonstigt men paret ("hällristningen") var i tenn och bakgrunden var vit.

Jag tror det är svenskt tenn som gjort den men jag hittar den inte på deras hemsida.

Googla på brudparet vitlycke så får du ser hur hällristningen ser ut i alla fall.

• lillalyckan

didis skrev 2009-06-03 14:43:35 följande:
    Vi fick som bröllopspresent en tavla föreställande "brudparet i Vitlycke" dvs bronsåldersristningen av en man o kvinna i en omfamning i tenn. Låter helkonstigt men paret ("hällristningen") var i tenn och bakgrunden var vit.Jag tror det är svenskt tenn som gjort den men jag hittar den inte på deras hemsida.Googla på brudparet vitlycke så får du ser hur hällristningen ser ut i alla fall.

Låter jättefint, låter som en riktigt bra present tycker jag.

• MV85

Svenskt tenn har en söt liten skål i form av ett hjärta... Tillverkad i tenn så klart med en prislapp strax under 500, kanske kan vara något?

• SkogsNorpan

Tack för två bra förslag! Låter som det får bli ett besök på Svenskt Tenn!! Att jag inte tänkt på dem själv, jaja så kan det gå...
    Hoppas jag kan hitta något bra!!!

Kanske ska fundera på en fin gravering oxå....

Svar på tråden 10-årig bröllopsdag