Inlägg från: Tattoo82 |Visa alla inlägg
  • Tattoo82

MAJ 2010

Hejsan! Här är en till som gifter sig 29 maj. Jag trodde jag hade det mesta planerat i mitt huvud men har börjat ändra mig massa nu... Ska alla gifta sig i kyrkan??

• Tattoo82

maj2010 - Samma här! Först tänkte jag bara att vi skulle klara av vigseln på egen hand med tärnan och bestman som vittnen, för att sedan möta upp alla gäster vid festplatsen. Men nu vet jag inte riktigt..kanske vill ha lite längre vigsel med gästerna närvarande? Gärna ute någonstans! Men var?? Hur ska ni göra?

• Tattoo82

maj2010 - Så hade jag också tänkt från början! Låter jättefint! Vet inte riktigt hur denna egna ceremoni skulle se ut bara.

• Tattoo82

Jag heter Helena och är 27 år. Vi har varit tillsammans i 7 år och har två barn som är 1 och 3 år gamla. Bröllop blir det 29 maj! Vi gifter oss borgerligt med ganska liten budget då vi håller att bygga hus just nu.

Är det så poppis att bila i Kalifornien alltså?! Vår bröllopsresa blir nog senare på sommaren. Vi funderar på att hyra nåt hus/lägenhet nånstans runt medelhavet om vi kan hitta några billiga flygbiljetter!

Grattis patrikoannika!!

• Tattoo82

Vi blir nog mellan 40-45 gäster. Första listan vi gjorde hamnade vi på ca 75 pers men vi fick dra ner och bara ta släkt och de allra närmsta vännerna.

Vi kollade på lite lokaler igår och jag ska ringa runt och få lite prisuppgifter idag tänkte jag. Hur tidigt måste man boka vigselförättare?? Antar att det inte är bråttom om man bara ska ha den korta versionen på rådhuset?

• Tattoo82

Förväntan - Jättefin sida! Har försökt pyssla ihop nåt jag med men tycker det är så svårt att hitta på vad man ska skriva... Har ni redan skickat inbjudan??! Fast ni inte vet kyrka? Eller är det bara "save-the-date"?

• Tattoo82

Hej alla!
    Var länge sen jag skrev nåt här nu. Kommit många nya.

Hade helt kört fast i letandet efter festlokal men idag hittade vi ÄNTLIGEN en perfekt lokal!! Har dock inte sett den än. Men jag känner till omgivningarna då jag spenderat alla mina barndomssomrar där ute! Den uppfyller iaf alla mina krav: ligger vid vattnet, en bit utanför stan, nära till övernattning för gäster (både hotell/herrgård och campingplats inom gångavstånd) och även för oss, gott om plats för 50 pers, man kan ta med egen mat och dryck, maxhyra 3000 kr (gick på 1500 kr exl. porslin)!
    Har prel bokat den men ska åka och titta på den nästa vecka.

Har dessutom hittat en helt perfekt buffé på en cateringfirma i stan! Som var ganska mycket billigare än vad vi räknat med i budgeten. Idag var en riktigt bra dag!

• Tattoo82

Vi har nu:
    *köpt klänning och skor
    *köpt klänning till vår dotter
    *prel bokat lokal
    *utsett och tillfrågat tärna och marskalk

Sen har vi en prel budget och gästlista. Ska nu börja fila på hur vår personliga ceremoni ska vara utformad! Ska nog börja leta lite efter tärnklänning också. Eller kanske fundera på inbjudningskorten? Haha, så mycket roligt att göra nu! Men så gör jag bara saker i perioder. Vi bygger hus just nu också så emellanåt hinner man inte tänka på bröllopet alls.

• Tattoo82
    TillsDödenSkiljerOssÅt skrev 2009-08-22 09:15:52 följande:
    Som vi-husbygge på gång!Ni har hunnit med mkt ju:)När ska ni ha ert bröllop?Ni har inte bokat kyrka (om mni ska gifta er där vill säg) än då?
    Va kul! När är huset klart? Vi ska väl flytta in i december. Bröllopet är 29 maj. Borgerligt! Men vi ska ha en egen liten personlig ceremoni nere vid vattnet inför gästerna innan festen.
  • Tattoo82

Dags för ny tråd om nån vecka. Kan vi inte ha en liten presentation i ts då? Typ datum och var man bor och så. Så svårt att hålla redan på alla!

• Tattoo82
    shamrock skrev 2009-08-24 11:08:21 följande:
    Hej på er!Jag och min blivade man har äntligen bestämt oss. Det blir bröllop i maj 2010. När jag läser era inlägg tycks ni ha kommit en bit på väg i era planeringar. Vi ska ta tag i festlokal inom kort och visst är jag sugen på att fixa mer men det är ganska mycket små trista saker i början. Blir roligare att skriva inbjudan, välja klänning, ringar mm.Har ni tagit någon bröllopsförsäkring?Vad ligger era budgettar på?Antal gäster?Kul att jag hittade er tråd.
    [/citat]

Grattis! Vi har en budget på 30 000 kr. Blir max 50 gäster.
    Lilleke skrev 2009-08-24 12:11:59 följande:
    [citat]
    Nu har vi också bestämt oss, och han är till och med positiv(!)Det blir den 8e maj i Gräfsnäs slottsruin, bokade den idag :) Vigseln blir utomhus så jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Och efter blir det en grill/familjefest, ingen av oss vill ha en riktig bröllopsfest, inte vår stil.Jag är så glad!!!
    Vi ska också ha vår ceremoni utomhus. Måste vara fint väder hela maj!
  • Tattoo82

Vi tänker nog skicka i nov-dec nångång. Vill vara ute i god tid så de som vill hinner boka övernattning!

• Tattoo82

Åh va roligt att prova klänning!! Funderar på att göra det jag med. Har ju redan köpt en "vanlig" klänning jag ska gifta mig i men det vore ändå kul att få prova några riktiga... Enda chansen ju!

Vi ska åka och kolla på festlokalen på fredag!

• Tattoo82

Martinaa - Har jag inte heller hört ett dugg om! Vi är visserligen inte ens medlemmar i kyrkan, men ändå.

jaao - Coolt med svart klänning! Nån särskild du kollat på? Vill gärna se bild.
    Jag har köpt mina skor redan. Passade på nu när det var rea! Hittade ett par som var nedsatta från 395 kr till 100 kr.

• Tattoo82

Vi räknar med ca 300 kr per kuvert. Köper färdig buffé från cateringfirma för ca 145 kr/pers, sen öl/vin till maten och avec från Tyskland. Troligtvis bakar min mormor tårtan, annars blir det nog från typ Maxi där det kostar runt 30 kr/biten. Övrig dricka tänker vi sälja till självkostnadspris!

Låter det rimligt?

• Tattoo82

Cicci - Oj va billigt! Vad är det för mat? Var bor du?

• Tattoo82

Cia - Trist.

Vi ska kolla in vår lokal imorgon kväll!

• Tattoo82

Vår lokal var en besvikelse... Såg fallfärdigt ut, inge vatten och bara torrdass utanför. Man fick använda campingens toaletter som ligger bredvid men de var inte heller särskilt fräscha. Lyxigare än så vill man väl ha på sin bröllopsfest!Men utsikten var fantastisk ut över vattnet! Vi spanade in bygdegården som låg nån kilometer bort istället och den kändes mycket bättre. Skulle dessutom bli billigare då den fallfärdiga lokalen gick på 1500 kr utan porslin och bygdegården på 1200kr med porslin. Blir kanske att vi har ceremonin vid vattnet och sedan festen i bygdegården.

Fast m2b var tveksam ändå... Han vill kika på lite fler bygdegårdar. Jag känner mig lite småstressad och vill ha en lokal bokad!!

• Tattoo82

Martina - Skitsnyggt kort! Jag röstar för att ha stämpeln på vitt papper. Jättefin i klänningen med.

Svar på tråden MAJ 2010