Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010

Hej, hej, hej!!

Här är en till som ska gifta sig maj 2010. Den 8:de närmare bestämt.

För i förrgår friade min blivande man. På min 30 års dag!

• patrikoannika

Kanske skulle passa på att presentera mig... hi hi..

Annika heter jag, 30 år som sagt. Har varit tillsammans med blivnade mannen i 9 1/2 år nu och vi har en dotter på snart 3 år. Bor i Skåne.

Och det första jag gjorde efter frieriet.. (nästan i alla fall..) var att bli medlem här! Hi hi..

I kväll ska vi ha 30-årsfest och vi tänkte då passa på att bjuda in alla som kommer (mest familjen och de närmaste vännerna..) till vårt bröllop, den 8 maj 2010!

Jag är lycklig!

• patrikoannika

I dag bokade vi lokalen där vi ska vara. Tur att den var ledig!

Men nu funderar vi på bröllopsresa. Vi vill åka till något varmt ställe ganska direkt efter bröllopet, den 8 maj. Men det är lite svårt. Vart är det varmt så års? Vi tänkte bara vara borta i en vecka (dottern ska inte följa med och det är lite svårt att hitta barnvakt längre tid än en vecka...) så vi kan ju inte åka för långt. Vi funderade på Thailand, men det är nog för lite att vara borta bara en vecka om man ska åka så långt.

Grekland är väl inte så varmt då?

Hur stora bröllop planerar ni andra?

Vi blir mellan 80 och 90 gäster. Blivande mannen har sååå stor släkt, och de är rätt så familjära av sig, så det blir lätt så många.

Nu ska vi gå och lägga oss!

God Natt på er!

• patrikoannika
    Förväntan2010 skrev 2009-06-29 22:36:56 följande:
    här kan ni kika på vår sida om ni har lust! :) 4ever-johanochsandra.weddingannouncer.com/
    Jäääädrans vilken sida, vad mycket information!!

Jag hade också tänkt göra en blogg eller hemsida typ, men jag vet inte riktigt om jag hinner och orkar.. Men man kan kanske ta någon färdig mall?

I dag ska jag ringa och boka kyrka!
  • patrikoannika

Sicilien kanske kan vara något!

• patrikoannika

NEEEEJ!!!

Kyrkan var uppbokad av konfirmation på VÅR dag! Så kan de väl inte göra...

Så nu får vi flytta allt till den 15 maj!

Gör väl egentligen inte såå mycket, men vi har ju sett fram emot den 8 maj... Buhu...

Så jaha, ja... nytt datum: 15 maj.

• patrikoannika
    ANToM skrev 2009-07-01 13:35:01 följande:
    Hej!Är ny här!Någon mer än jag som bokat in 13 maj (Kristi Himmelsfärds-dagen)? De flesta är ju lediga på fredagen så vi tyckte det var riktigt smart att gifta oss på en torsdag.Hur som helts har vi inte kommit så långt som vissa andra här i tråden har gjort. Gudars vad duktiga ni är!! Jag vet knappt ens vad jag letar efter. Har iaf bokat en lokal och har börjat försöka knåpa ihop en budget... Vi ska gifta oss borgerligt (utomhus) och försöker hålla det ganska enkelt trots allt. 45 gäster har vi enats om ska bjudas. Det är lagom för den lokal vi ska vara i.Ska bli kul att följa tråden och se hur ni planerar!! Man får ju ett och annat tips.. :)
    Är det då det är Kristi Himmelfärdsdagen? Det passar ju perfekt. Faktiskt. För då kan man ju ta ledigt på fredagen (klämdag) och så har man ledigt precis innan bröllopet. Det har jag inte tänkt på. Så tack för det!

Tur i oturen då att den 8 maj var upptagen i kyrkan. Den 15 maj blir perfekt!
  • patrikoannika
    maj2010 skrev 2009-07-01 14:16:18 följande:
    Ja, det är just därför vi också har valt den helgen. Vi kommer dessutom att ha många gäster som reser långt, så det blir ju bra för dem också.Jag har förresten köpt klänning... Iiiih! Hade inte tänkt göra det än på några månader, men så fick jag på mig den perfekta klänningen och vågade inte låta bli eftersom det var sista exemplaret. Ska hämta hem den imorgon
    Då har vi samma datum då!

Kan vi inte göra någon lista i presentationen med allas datum? MV85!
  • patrikoannika
    Vanadin skrev 2009-07-02 00:21:41 följande:
    Hej!Vi bestämmde i förrgår att den 29 maj blir vår stora dag!Har inte kommit längre än så i planeringen, men de hinns nog med, finns många månader med tid för mer detaljerad planering innan dess ;) Vi har bestämmt att beslut om var vi ska gifta oss, på hans hemmaplan eller min, kommer i nästa vecka så vi kan ringa och boka kyrka... Är det svårt att få tid?
    För oss var det så olyckligt att "vårt" datum redan var uppbokat. Synd, men lördagen efter får också gå bra. Tydligen måste man var ute i god tid på de "populära" kyrkorna.
  • patrikoannika
    maj2010 skrev 2009-07-03 17:47:44 följande:
    Ett litet tips till er tjejer - köp inte klänning för tidigt! Jag hämtade som sagt hem min igår. Redan nu börjar jag tvivla lite. Den kändes ju perfekt så fort jag fick den på mig, men tänk OM jag hade provat sisådär 10-20 klänningar till, hade jag då hittat en som var ÄNNU bättre? Ångest!Klänningen är fantastisk, det är inte det. Jag känner mig bara lite korkad just nu. Jag hade ju kunnat titta, prova och fundera i minst ett halvår till. Tror det är bäst att jag hänger in den i garderoben och försöker glömma den i några månader...
    Vi tänkte titta på klänning nu på semestern. Men jag planerar att gå ner några kilo i vikt tills maj (någon mer? ) så förhoppningsvis passar inte klänningen om jag köper en för tidigt. Så det tänkte jag alltså inte göra. Men tänk om man hittar DEN klänningen och sedan går ner i vikt och den inte passar. Det hade inte heller varit så kul.. Vilka bekymmer.. hi hi...
Svar på tråden MAJ 2010