Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010

Tjejer! Jag skulle behöva lite råd..eller nåt.
    Vi var ju då idag och kollade på festlokalen, dessvärre lyckades jag få lite negativt intryck. Vet inte om det hade med att hon hade med sina tre barn, så det kändes ju inte direkt proffessionellt.
    Den stora salen kanske kändes lite för liten, men man måste ju se hur det blir när det är bord och stolar där.
    Hon hade inga prisuppgifter med, på vad det t.ex. skulle kosta om de gjorde allt eller vad det skulle kosta om vi fixade med en del.

Så nu har jag blivit lite mer sugen på ett annat ställe som är mer erfarna. Dock så har jag en känsla av att det kommer bli dyrare.

Här är länkarna till de olika.
    www.idingstad.se/
    www.livgrenadjarmassen.se/

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Tack för dina åsikter!

Ja, Idingstad ligger ju väldigt fint.
    Vi får väl se vad prisskillnaden blir, men blir den inte så stor så känner jag nu att det kanske kan vara värt att betala lite mer för att få erfarenheten som Liv...har.

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Skönt att stället kändes bra!

• CiaLovesAndreas

Så lugnt det är här i tråden! Har ni andra ett liv eller??

Nu tittade jag lite på detta alternativ, men skulle vi vara där måste vi byta kyrka. Hjälp!! www.bjarka-saby.se/index.htm

• CiaLovesAndreas

Tar tillbaka mitt senaste inlägg. Det blir inte Bjärka Säby. Så jag har fortfarande mina två alternativ

Bluebride,
    Vilken kyrka och lokal har ni valt?

• CiaLovesAndreas

Jag har äntligen bestämt mig! (tror jag)
    Det blir Idingstad Säteri.

Ser ju bröllopet framför mig där, hur gästerna står framför dörren och vi kommer med häst och vagn.

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, jag hoppas verkligen att vädret är på vår sida och att det kommer klaffa.
    Så gästerna kommer åka en genväg...medans vi tar den längre så vi kommer hela vägen genom en allé och sen upp på gården då. Uj, får nästan rysningar nu när jag skriver om det
    Det låter ju nästan för bra för att vara sant

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Insåg rätt snabbt att Bjärka Säby inte var nåt för oss då vi känner att vi inte är villiga att lägga hur mycket pengar som helst på bröllopet.

Snuttfia,
    Mannens far känner några som har både hästar och vagn, så förhoppningsvis blir det inte alltför dyrt

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det gäller att utnyttja kontakter

shamrock,
    Välkommen hit!
    Vi har inte tagit nån bröllopsförsäkring.
    Budget vet jag inte riktigt än. Vi har inte fått några prisuppgifter från vår festlokal och maten är ju en av de stora utgifterna.
    Vi kommer bli max 45 gäster.

Lilleke,
    Välkommen hit du med!
    Visst är det skönt när man bokat, då känns det lite mer på riktigt. Dock har jag fortfarande svårt att fatta att vi verkligen ska gifta oss

• CiaLovesAndreas

Ahh, skickade föfrågan till Liv...för ett tag sen. Nu idag fick jag svaret att vårat datum är ledigt så vi var välkomna att boka tid för en visning.
    Hur skulle ni gjort? Gått på visning eller bara gått vidare?

Svar på tråden MAJ 2010