Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Japp, mammadegen är det som behöver bort här med! I värsta fall får det väl bli gördel/korsett på bröllopsdagen

• johi77

Nu är jag helt inne på ringar.... svårt! Hur ska ni andra göra med ringar? Vi förlovade oss för jättelänge sen så våra ringar är så ute och så slitna Vi funderar därför på att köpa nya förlovningringar i vitguld och sedan smälta ner våra två rödguldsringar och göra min vigselring av det.

Vi har en flicka född -05 och en pojk född - 07. Full rulle!

• johi77

Cia, tänkte på dig när jag bläddrade i en annonsbok från Calligraphen. Dom hade ett färgtema där med vanilj, vinrött och guld som säkert skulle passa super till din klänning! Titta där för lite inspiration!

Annars kan jag rekommendera er att köpa tidningen Allt om bröllop om ni inte redan gjort det Jag har lusläst den! Framförallt mängder av annonser och tips på ringar.

Om slöja - jag vet inte... Ska jag ha slöja så ska det vara en kortare som jag fäster långt bak i håruppsättningen. Men det beror ju på klänning. Jag håller nog med dig Cia om att till just din klänning ska du nog inte ha slöja, det blir lite tårta på tårta eller?

Jag har inte börjat kolla inbjudningskort och sånt, jag är väl rätt cool eftersom jag hoppas på att svägerskan sköter det! Vi ska berätta för släkt och vänner om bröllopet om ett par veckor då dom är samlade så fram till dess måste vi ligga lite lågt.

• johi77

Cia, fint inbjudningskort! Jag tycker att en kort tuff blank frisyr hade passat super till din coola klänning!

Jag har långt hår så jag tror jag klarar en uppsättning utan extensions. Som funderingarna går nu kommer jag att ha allt uppsatt i en slarvig frisyr med en kort slöja fäst bak. Älskar pärlor så säkert ett diadem med pärlor

Ninnalotta, vilken bra idé du hade med ringarna! Jag hade såklart sparat min förlovningsring om dom vore nåt att ha Min m2b:s ring är både repig och oval *haha*

• johi77

Hantverkare ska väl eg inte alls ha ringar på sig Får alltså bli en tjock, bred och stadig ring till m2b. Dyr säkert då med....

PoAnnika - låter så snyggt med era ringar! Vi ska också göra "egen" ring av iaf vigselringen då vi tänker använda eget guld.

Vårt färgtema lutar nu åt cremé/vanilj och rosa och VITT såklart men det räknas väl inte som en temafärg? Älskar det gröna men precis som ni skriver så kommer det gröna ändå med i blommor å sånt.

Tycker det är kul med sån fart på vår sida! Nu åker vi bort ett dygn så jag lär få läsa ikapp sen. Lite bryggsegling står på schemat. Kramar!

• johi77

Välkomna alla nya som tittar in! Jag antar att vi kommer bli fler och fler hela tiden!

Vi är nu tillbaka efter båt & kustliv. Ni har ju skrivit massor och framförallt länkat hit och dit. Jag får sätta mig i lugn och ro ikväll och kommentera.

Vi, som visserligen, har två barn kommer köra barnfri fest. Dels blir vi för många gäster om det ska bjudas barn och sen tror jag att våra gäster med glädje kommer gilla lite barnledigt Våra barn kommer att vara med under vigseln men sedan får vi hitta någon bra barnvakt... hmm.... Jag tror vi kommer vara runt 80 pers på bröllopet, då är det ungefär hälften släkt, hälften vänner. Vi har prioriterat att kunna välja personer som vi umgås med i det dagliga livet och personer som vi kommer träffa mkt i framtiden.

Vi har nu iaf vår toastmadame klar och toastmastern ska tillfrågas i veckan. Kommer nog utöver dem ha två pers som "värdar" för att hålla koll på smådetaljer. Jag har själv varit toastmadame och vet att det är grymt mkt att hålla koll på.

Sen kommer jag faktiskt ha en bröllopskoordinator Eller det är inte så glassigt som det låter *hihi* En av mina bästa vänner ska plugga till det i höst så då får hon ta vårt bröllop som lite testing testing. Jag betalar alltså inga pengar på det, planera är jag rätt duktig på själv

• johi77

Det finns något som heter Bröllopsakademien där man går sån utbildning. En bröllopskoordinator är för mig en osynlig person som inte är så synlig under vigsel/fest men som ändå är spindeln i nätet. Som ger råd, stöd, kan sköta bokningar/kontakter om man hellre lämnar bort det, som ser till att allt flyter på enligt planerna och som snabbt kan fixa till om något blir galet...

Svar på tråden MAJ 2010