Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Nja, inte bröllopsklänningen igen Cia, för den kommer vara sååå smutsig Skaffa dig istället en ny lite billigare blåsa tycker jag! Jag gillar mitt första alt bäst men sen tänker jag... sansa dig kvinna det är många månader kvar och om man har bröllopsögonen på sig så kanske den där klänningen bara dyker upp i en affär rätt som det är! Det lär ju t ex finnas många vita klänningar i affärerna till student å liknande om man nu ska ha vitt dag nr 2...

Jag tror det blir för mkt som tärna att även vara toastmadame. Det är ett stort ansvar båda uppdragen och också två olika uppdrag... Man kan def ha två tjejer som toastpar och visst räcker det att bara den ena känner till dig, deras uppdrag är ju eg att leda festen och inte att vara lustigkurrar hela tiden Jag ska inte ha någon tärna alls. Har svårt att välja och då känns det enklare att inte ha någon. Vi har våra barn som brudfölje istället. Lilleman får bära en ask med ringen i Sedan har jag en av mina bästa vänner som toastmadame och en annan som värd.

Vi skickar också iväg våra inbjudningar som julkort!

• johi77

Kul, kul med alla era funderingar!

Cia, fundera du ett tag kring toastmaster! Det är lång tid kvar och absolut ingen brådska. Det är svårt att utse vänner till så stora uppdrag. Släkt funkar fint! Min toastmadame var självklar eftersom det är en nära vän, jag var toastmadame på hennes bröllop och hon passar som det! Vår toastmaster (om han tackar ja...) är också en vän men framförallt en otroligt bra talare och man med humor.

Snuttfia, försök att backa ett steg och inte stressas av andra (och oss ) Jag insåg även jag idag att budget kanske man borde tänka på *hrmmm* Det kan lätt skena iväg. Jag tror jag kommer försöka tänka ut vad jag absolut vill prioritera och vad jag sedan kan göra avkall på. Man ska inte vara rädd för att be om hjälp och låna! Jag vill t ex lägga pengar på att få just den ringen jag vill ha och även klänningen... Sedan är det inte viktigt för mig att vi äter oxfilé och dricker dyr champagne. Jag vill ha en härlig fest med mina vänner och egentligen är det nog inte ett kotte som minns hur den där bordsdukningen såg ut...

Om klänning dagen efter - har funderat nu och jag kommer vänta! Vill nog ha en vit klänning för att känna mig som en brud igen men kanske piffa upp med färgglada skor eller nåt

nu gifter vi oss - låter jättefint med din sjal och underbart med en utomhusvigsel!

• johi77

Cia - hahahaha - jag hade också ett filmavbrott och sen när man återvände hit hade man massa kul läsning!

Nä, några bridezillas är vi inte. Jag tror helt enkelt det är så att man kanske inte har gått ut med sitt bröllop till alla och då är det skönt att kunna ventilera sig här. Sen är det gott att få er respons för jag har iaf inte en m2b som hänger på bröllopssajter. Hur engagerade är era blivande män i bröllopsplaneringen?

• johi77

Ja, instämmer med fotograf. Jag springer inte direkt ner fotostudios så för en gångs skull vill jag gå till ett proffs som tar fina bilder på oss. Ringen ska man ju bära mååånga dagar framöver så den måste bli rätt! Jag kommer inte att köpa en jättedyr klänning, det är snarare valet som är viktigt, att den känns rätt för mig. Sen kan man ju hoppas på att det är ett bra pris på den också. Jag funderar lite på att kolla upp vad det kostar att sy upp en, eftersom jag vill ha en väldigt enkel klänning så kanske det inte behöver bli så dyrt...

• johi77

20 *harkel* vad sa du? Nä, jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan hitta nåt fint jag vill ha för runt 5-6000... Kan även tänka mig att hyra klänning om jag hittar nåt fint.

Min m2b är nog mest förvånad över hur jag orkar tänka så mkt på bröllopet med så lång tid kvar. Sen funderar han nog i sin tysthet

• johi77

Shit, jag blir helt uppstressad av att ni redan har koll på musiken *impad* Jag har ingen aning alls....

Ett par till oss hade

och hade dom inte varit så nära vänner hade jag snott denna idén. Makalöst fin låt att spela under vigseln, rysvarning! "Välkommen, välkommen hit vem du är....."

• johi77

Bluebride - ja tänk om, vilken lycka! Att få barn är nåt speciellt och man kan ju faktiskt gifta sig med en söt kula på magen med! Jag hoppas på att du är en gravid brud nästa år som både blir fru och mamma 2010!

• johi77

nu gifter vi oss skrev 2009-07-27 20:49:13 följande:

Ooooohhh vilket bra tips! Jag och J tycker jättemycket om Kent, vi funderar på att dansa första dansen till 'Utan din andetag'. Vi letar en låt som våra folkmusiker ska spela vid ceremonin, som ingångslåt. De ska gå före följet och spela nyckelharpa och ev. också mandolin eller gitarr, vet inte säkert nu om det blir en eller två pers. DEN HÄR LÅTER BLIR JU PERFEKT FÖR DE INSTRUMENTEN. TACK!!!! Att jag inte tänkt på det själv!
    Va kul att jag kunde tipsa och jag lovar dig - det kommer bli succé!

Jag läser ALLT ni skriver men jag har lovat family att fixa kantarellmackor nu och sen kanske lite film Jag kikar nog hit igen lite senare.
  • johi77
    Martinaa skrev 2009-07-27 21:05:13 följande:
    Min man sitter och spelar dataspel (som vanligt). I vanliga fall brukar jag gnälla en del på det... Sen frieriet får han nästan spela hur mycket han vill, hahaha!!
    Nu spelar m2b playstation å jag skulle kolla på tjejfilm men hamnade här! :)
  • johi77

Dårar är ni, flera sidor att läsa juh!

Nu gifter vi oss - jag älskar din klänning med rosett och säkert fin utan men jag hade behållt den!

Jag tror jag övertalade m2b idag om att ha creme och rosa som färgtema *jippiee*

Svar på tråden MAJ 2010