Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Martinaa skrev 2009-07-27 21:52:28 följande:
    Haha, tyst i tjugo minuter och man blir orolig! :P Jag är här. Han spelar ju fortfarande så jag blir nog kvar en stund till...Nån mer här som börjat på sina festhäften? Eller överlåter ni det till nån annan? Kontrollfreak som jag är så gör jag ju själv, och har nästan hela klart (28 sidor). Har bara två sidor som är tomma och "obokade" kvar nu. Sen är inte allt annat ifyllt än, utan de får bli längre fram när man vet alla gäster och så vidare.
    Men Martinaa - så duktig du är! Då vet jag vem jag ska få hjälp med sen då med mitt festhäfte!
  • johi77

å nej, här slutar ingen att skriva - basta!

• johi77

Stackars er som måste jobba och inte kan surfa bt... Jag börjar i mitten av aug så jag har lite tid på mig...

Jag ska till svägerskan imorgon och ska nog berätta om bröllopet eftersom det är hon som ska få göra alla våra trycksaker. Embossa är så fint... Jag älskar att pyssla men lämnar med glädje över allt det jobbet till ett proffs.

• johi77

Kathiz å Kimmo skrev 2009-07-27 22:14:32 följande:

I morgon kommer nog vigselplats och festlokal spikas. Känns skönt för då kan man ta det lugnt å småpilla med annat tills det är dags att hugga en vf!!Pjuh!!!
    Det är skönt att ha det fixat. Vi har bokat kyrka och lokal men ska inte ha den prästen som vanligtvis är i den kyrkan utan den prästen som har döpt våra barn. Måste nog ringa honom nån dag.
  • johi77

Funderar mer på ditt festhäfte Martinaa..... så många sidor.... vad har du fyllt det med egentligen?

• johi77

www.romance.se - massa små roliga saker. Hittade små söta flaskor med såpbubblor som jag bara måste ha!

• johi77

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013888&PPC=61291

Jag gillade dom här bäst med rosa sidenband......

Jag tror vi kommer ha en korg där vi delar ut både bubblor och små påsar med ris. Sen tror jag många har med eget ris också.

• johi77

Det är kampanjpris på bubblorna så man kanske ska slå till

• johi77
    Martinaa skrev 2009-07-27 22:45:33 följande:
    Ja du... Jag gör det i Microsoft Publisher vilket är otroligt enkelt att jobba i, då man slipper allt det här med att lura ut vilka sidor som kommer på samma papper osv, om du fattar vad jag menar. Programmet gör det åt en! Också lätt att infoga nya sidor och programmet räknar om allt sånt. Sitta och göra det i Word hade jag blivit knäpp av. Finns även andra program att jobba i, som jag inte kommer på namnet på nu.Jag har liggande A4 dubbelvikt, så A5-storlek på det. Hade gärna haft det på höjden för att göra det lite "udda", men alla bröllop vi varit på det senaste har haft höga långsmala häften, så för att inte göra likadant blir det så här.Jag har med presentation av värdparet på en sida, meny på nästa, presentation av brudparet (varsin sida), ett uppslag för bildcollage på oss, två egengjorda korsord *lite nöjd faktiskt*, bröllopsbingo, ordlista med lite småländska samt borås-uttryck då vi har släkt från varsitt landskap, ett uppslag var till intervju med våra föräldrar samt deras bröllopsbilder och i slutet ligger presentation av gästerna på tre uppslag (ej gjort än så vet inte hur mycket plats det tar).Förstasidan blir typ "hej o välkommen" samt en löstagbar lapp där gästen kan fylla i om de vill delta med sång, tal eller lek av nåt slag. Sista sidan blir tack till föräldrar, värdpar och sånt!Tja... det var typ det! Om ni undrar var bröllopsbingo är kan ni ladda ner mitt härwww.martinaa.se/upload/bingo.doc Längst ner på varje sida har jag dessutom lagt in ett litet citat med kärleks- eller bröllopsanknytning! Är rätt nöjd med det. Börjar nästan bli nervös att det är lite FÖR mycket grejer i, att folk inte kommer hinna med att läsa allt eller lösa nåt av korsorden alls... Beror ju på hur mycket lekar och tal det blir.
    Låter grymt! När jag var toastmadame så ville även vi ha några sidor i häftet som inte brudparet kunde styra, har du tänkt på nåt sånt?

Ni blir jag så nyfiken var du kommer ifrån, jag är utflyttad småländska...

Om man ber snällt längre fram hoppas jag på att få en titt på ditt häfte.
Svar på tråden MAJ 2010