Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Bra tankar Martinaa... Läste att det fanns specialris som inte är farligt för fåglarna... Jag tror nog jag vill ha bubblor ändå bara för att det är en kul grej och inte så vanligt.

Ditt bröllopsbingo Martinaa var ju jättekul, sen var jag en liten hacker *haha* så jag tror jag vet lite mer om dig nu *nyfiken*

• johi77

Självklart Martinaa vill vi inte bara snylta på ditt enorma arbete utan dela med dig av det du själv vill

Jag är nästan en jkpg-tös...

• johi77

Ja, nu börjar det bli dags att sova här med. Den där filmen jag såg på.... får jag nog se om för det fanns några pratglada dårar här *asg*

Godnatt majbrudar wherever you are....

• johi77

Nu är jag uppkopplad efter en dag i blåbärsskogen!

Jag ska inte heller ha någon tärna och inte heller någon bestman. Våra två barn ska vara näbbar. Min tanke är att vår flicka ska ha en minibukett av min och att vår pojk ska hålla en ask med ringen i. Asken ska jag be att min svägerska ska scrappa till på nåt fint sätt. Jag funderade på ringkudde först men tycker det ser lite vanskligt ut med ringen där och att man ska pilla upp ett band framme vid altaret... Så vi kör på ett fin ask. Kläder till barnen funderar jag lite på... Antingen kör jag budget och köper en vit klänning i nån vanlig affär eller så tänker jag be min mamma sy upp en. Kläder till lilleman blir finbyxor och sedan blir det nog ett västset från www.festingen.se i creme. Jag är inte så förtjust i kavajer till små pojkar så det hoppar vi.

Jag är också en bloggare och tänker därför också göra en bröllopsblogg som jag skriver adressen till på inbjudningskorten. Ett smidigt sätt att inte behöva skriva en roman på inbjudningskorten. Jag tjuvspanade på svägerskans megaförråd av papper å sånt och hittade precis det papper jag vill ha, vitt (såklart) med vita små prickar även dom i vitt och lite förhöjda. Sen hade hon små vita pärlor (halverade) som man kunde klistra på och sen nåt rosa såklart... Blir nog bra.

Jag sprang även in på vår finfina guldsmedsaffär och pratade med ägaren. Fick många bra råd och framförallt rådet av honom att det är super att lämna in eget guld. Så nu ska jag leta i mina gömmor och även be mamma och svärmor att leta efter guld. Tydligen är guldet värt så pass mkt så man kan få en egendesignad ring för ett liten summa. Kan säkert också vara kul för våra mammor att veta att dom har bidragit till ringen jag bär varje dag. Jag tittade mkt på Smyckas classic-serie och föll för en ring som heter Moa. Ska se om jag kan länka till den sen.

Ja, det var väl dagens bröllopsfix!

• johi77

Jag har tänkt att ha organzapåsar i vitt vid varje gästs plats med lite pastiller i. Dryck ska vi bjuda på så då slipper vi ju tänka på biljetter Annars är det väl en god idé att lägga i påsen.

Rispåsar ska jag tillverka själv, blir mkt billigare då. Ska köpa tunt vitt tyg som jag klipper små strutar av som jag sedan knyter med vanligt presentsnöre. Fint men ändå billigt. Ska ju ha såpbubblorna med att dela ut.

Idag frågade m2b mig om jag tänkt ut nån budget *hmmm* Inser ju att bara ringarna lätt går på över 20... Är förnekelse en bra budget? haha Nä, jag måste nog sätta mig ner och räkna lite. Har ju inte berättat än för våra föräldrar än men hoppas på pappas hjälp!

• johi77

hihi.... Oftast är det ju bara en ring men vi ska byta ut våra förlovningsringar också så för oss handlar det om 3 ringar som ska bestämmas och betalas

• johi77

Oj, ni skriver på bra!

Vi kommer inte heller att åka på en lång bröllopsresa. Det vi senast pratade om är att kanske dra på en weekend till Barcelona eller kanske nåt fint spa. Egentligen skulle jag vilja åka direkt efter bröllopet, typ måndag, men jag undrar om jag kommer ha tid att tänka på en resepackning med? Samtidigt vill man säkert åka iväg för att viiiiiiila!

Efternamn - vi har båda son-namn men hans är bättre än mitt Vi funderar dock på att ta ett gammalt släktnamn, vi har flera soldatnamn tillbaks i tiden som vi klurar på. Men jag är rädd för att det ska uppfattas som att man gör sig till.... svårt att förklara. Men det namn som ligger bäst till är ett adjektiv, alltså t ex som snäll, snygg. Fattar ni? Tänk om man heter Johi Snäll och snäll är man ju inte alltid liksom

• johi77

Vi kommer inte att ha en band, vill helt enkelt inte lägga pengar på det. Vi kommer ha ljudanläggning + dator och naturligtvis köra spotify. En sån guldgruva. Där kan man ju lägga upp flera olika spellistor som passar sig vid olika tillfällen under kvällen.

Om man inte redan har spotify vet jag att man kan köpa dagslicenser för typ en tia om dagen. Annars kostar den reklamfria varianten 99 kr i månaden.

Det kan hända att vi även fixar några cd med bra musik OM tex nätet inte skulle fungera *katastrof* Man kan ju inte ladda ner från spotify utan man måste vara online hela tiden.

• johi77

Ett livstecken - vi är supersociala dom sista av m2b:s semesterdagar så det blir lite tid här. Mer lär det bli nästa vecka då jag har 1,5 vecka hemma själv innan det är dags för jobb och dagisinskolning.

Mitt bröllopsfixande framöver är att dubbelkolla bokningen av kyrkan, kolla lokalen invändigt, kontakta cateringen och boka första konsultation med fotograf.

Svar på tråden MAJ 2010