Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Kanske dags att sparka liv i tråden igen? Inte för att jag har bröllopsfixat nåt men...

Jag tycker att bokningen av lokal är minst lika viktig som kyrkan, dom går hand i hand på nåt sätt. Så strunt i om det är lång tid i förväg, det är jätteskönt att veta att man har en bokning.

Cia - jag tycker korten var fina men håller nog med om att dom röda känns mer bröllopsaktiga.

Ullared... finns allt Jag ska dit nån gång i höst och då ska jag ha på mig bröllopsögonen. Tror säkert det kan finnas fina servetter, ljus, ljusstakar mm mm.

• johi77

Cia- jag håller fortfarande på det röda! Tycker det är så kul att man har ett genomtänkt färgtema och det har du ju verkligen om du väljer det röda i korten också.

Martinaa - ta det lugnt! Surfa runt på nätet så går mååånga timmar. Härligt att du har berättat för familjen! Jag tror allt det går bra med en 4åring som näbb, våra kommer vara 4½ och 2½... kan nog bli lite värre men vi får öva mkt! Sen är det ju inte hela världen om dom inte skulle våga gå fram själva, då får man ha en backup.

Veronicamy - vad blev det för klänning då?

själv försöker jag få tag i kyrkan så jag kan få en bekräftelse på min bokning av den snurriga vikarien Familjen kommer vi berätta för på lördag, spännande!

• johi77

Ja, kl 17 tycker jag också är för sent för vigsel. Senast 16 enligt mig... Hoppas det går att ändra.

Ja, vi får se vad det blir för reaktioner. Pappa kommer nog undra hur dyrt det kommer bli *asg*

• johi77

Oj, vad du fixat mkt Cia. Jag har gjort NOLL idag...

Min m2b ska absolut ha mörk klädsel och sen med cremefärgad väst och sån där grej i halsen Rosa blomma...

Tårtor, oj, vet inte... Kommer inte ta från cateringen iaf för dom är så dyra.

• johi77

Igår ringde jag kyrkan och fick prata med ordinarie personal och inte vikarien. TUR att jag ringde för inget stämde. För det första så brukar de inte ens ha vigslar runt långhelger men efter att dom frågat prästen så kunde vi få 15 maj - TUR! Sen kunde man inte få kl 15. Det är en så poppis kyrka så dom har nästan alltid två vgslar varje lördag. Jag fick välja mellan kl 14 och 16 så det blir vigsel kl 16 istället. Känns ändå ok.

Nu måste jag ringa prästen för vi ska inte ha den som är i kyrkan. Men jag tror inte han kan. Det är en hurtig präst och Göteborgsvarvet är samma dag men men...

OSA har jag läst att man ska in ca en månad efter inbjudningarna men det tycker jag låter lte tidigt. Visserligen så vet säkert folk ganska snart om dom kan eller inte. Vi kommer skicka inbjudan innan jul och tänker nog att iaf 2 månader innan vill jag veta. Det är ju många saker som ska klaffa sen, bordsplacering mm.

Ikväll ska jag maila cateringen och även fotografen igen. Imorgon ringa prästen.

Vi kommer inte att ordna transport mellan kyrkan och lokalen. Tar 5 min att köra. Däremot kommer vi nog fixa nån transport på natten så folk kommer hem. Hyra nån liten buss som kan köra några vändor.

• johi77

Bara ett litet inlägg när jag tar en paus inne efter solandet

Vi kommer definitivt att fotas innan vigseln. Eftersom vår tid är kl 16 så är ju det gott om tid under dagen för det. Jag bryr mig inte så mkt om ringarna åker på i förväg. Jag vill inte heller att våra gäster ska behöva vänta på oss för länge. Någon tidsplan har jag inte men kanske att man fotas vid 13. Då har man fm för smink och hår och även lite mat kanske. Oj, vad ska man äta en sån här dag.... Får nog ta med typ pastasallad eller nåt och sitta och pilla i mig INNAN klänningen tas på. Sen får man väl bara äta nåt som garanterat inte kan spillas, dricka med sugrör hihi

• johi77

Hinner inte.... mitt extraknäck till jobb drar igång idag så nu är det full rulle med säljandet där. Men vi berättade iaf för våra föräldrar i helgen som blev superglada och jag tror vi kommer få rätt bra pengahjälp Annars inget bröllopsfix alls. Pappa kom dock på en i vår bekantskap som brukar sjunga vid vigslar så henne ska jag fråga.

• johi77

Kul att läsa att ni smådonar lite var dag. Imorgon börjar jag jobba och lilleman börjar sin inskolning. Aug är en full månad med allt så jag återkommer

• johi77

Välkomna hit alla nya, roligt att vi blir fler! Jag har fått svar idag från cateringfirman att dom är lediga den dagen och har prel.bokat oss - skönt! Så kyrka, lokal, mat, toastmaster och toastmadame är klart! Fotografen har jag mailat ett par gånger nu utan svar, dåligt. Mkt enklare såklart att ringa men jag har mest tid sent på kvällarna känns det som...

• johi77

Vi kommer att ha tvårätters från cateringen och sen fixar svärmor en typisk efterrätt från vårt landskap. Tårta tar vi senare.

Inget svar från fotografen. Hinner nog ringa nästa vecka då jag kanske får egen tid hemma om inskolningen funkar för lillemannen i huset

• johi77

Kul att läsa ikapp! Ska försöka skriva lite om era funderingar....

Budget - har inte vågat räkna ihop.... Skjuter det på framtiden. Ska prata lite mer med mina föräldrar nu i helgen och jag är rätt så säker på hjälp där. Men säkert runt 80 000 går det nog på.

Blommor - jag har också tänkt ranunkler som någon skrev. Det är ju säsong för det i maj så en kombination med cremefärgade rosor, ljusrosa ranunkler, hjärtan på tråd och vita pärlor i en rund bukett ska jag ha.

Ringar - vi ska köpa nya förlovningsringar men tänker smälta ner våra ringar och använda till min vigselring. Vi har även frågat våra mammor och de har gammalt guld som ligger hemma och skräpar. Känns tex jättebra att jag ska ha min "extra"farmors gamla vigselring i min nya.

Musik - vi kommer ha den traditionella mendelson som ingång. Jag förknippar den så enormt med bröllop och jag ryser när jag hör de första tonerna. Som utgång ska vi ha en låt som chockar och vi har nu två som vi väljer på. Vi tänker oss drag och party när vi tågar ut!

Idag fick jag äntligen tag i hon som har hand om bokningen av lokalen så nu är den spikad! Måste ringa prästen nu i veckan och den där fotografen.... inget svar ännu.... kanske ska leta efter alternativ?

Läser att det är fler som kämpar med små barn som inte vill sova eller som här barn som vaknar kl 05 och tycker det är morgon. Här pågår även inskolning och kalas högt och lågt så jag är glad att det är 9 mån kvar...

Kram

• johi77

Absolut lokal nr 1 tycker jag! Det är sällan en bröllopsfest slutar tidigt Tror inte alls att det behöver kosta så mkt att ha en egen liten buss några timmar på natten som kör hem era gäster. Tänk på att ni sparar många tusen bara på lokalen... För 5500 kr kan man ha en stor buss en hel dag och åka ganska många bil...

• johi77

Äntligen svar från fotografen! Ska boka in en träff, ännu en pusselbit lagd!

• johi77

Jag läser och läser åter igen allt ni skriver och funderar på. Kan själv inte ta mig i kragen men hoppas att bröllopsmässan här i närheten om några veckor ska få mig på spår igen.

Proffsiga svägerskan har iaf börjat fundera på mallar till allt pappersjobb och vi ska dit om ett par veckor för att bestämma oss. Känns mkt lyxigt att hon fixar allt sånt.

Nu ska jag rensa kantareller - flera liter blev det idag.

Kramar

• johi77

I september i Fjällbacka och oktober är det stoooor mässa i Trollhättan! Sen tror jag det är Göteborg i feb men då känns det som att man redan måste vara en bra bit på väg.

• johi77

15 maj är vår dag med. Mest för att det är så bra med långhelg och lätt för hitresande. Kl 15 var mitt önskemål med men pga populär kyrka var man tvungen att ta kl 14 eller 16 och det blev det senare alt för oss.

Svar på tråden MAJ 2010