• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • patrikoannika

I dag bokade vi lokalen där vi ska vara. Tur att den var ledig!

Men nu funderar vi på bröllopsresa. Vi vill åka till något varmt ställe ganska direkt efter bröllopet, den 8 maj. Men det är lite svårt. Vart är det varmt så års? Vi tänkte bara vara borta i en vecka (dottern ska inte följa med och det är lite svårt att hitta barnvakt längre tid än en vecka...) så vi kan ju inte åka för långt. Vi funderade på Thailand, men det är nog för lite att vara borta bara en vecka om man ska åka så långt.

Grekland är väl inte så varmt då?

Hur stora bröllop planerar ni andra?

Vi blir mellan 80 och 90 gäster. Blivande mannen har sååå stor släkt, och de är rätt så familjära av sig, så det blir lätt så många.

Nu ska vi gå och lägga oss!

God Natt på er!

• Tattoo82

Vi blir nog mellan 40-45 gäster. Första listan vi gjorde hamnade vi på ca 75 pers men vi fick dra ner och bara ta släkt och de allra närmsta vännerna.

Vi kollade på lite lokaler igår och jag ska ringa runt och få lite prisuppgifter idag tänkte jag. Hur tidigt måste man boka vigselförättare?? Antar att det inte är bråttom om man bara ska ha den korta versionen på rådhuset?

• mmm2010

Hej! Vi blir nog ca 60st tror jag, men det är lite lurigt att bestämma vilka man skall bjuda och inte...jag har inga syskon men typ tusen morbröder och fastrar och min fästman (hihi låter så roligt har inte vant mig vid ordet än) har flera syskon men nästan ingen annan släkt...hmm svårt

Vi har funderat lite på att åka till Sicilien! det får bli på sommarsemestern tror jag, vi har "tidig" semester så vi åker nog de två första veckorna! det blir ca 1 mån efter bröllopet. Vihar funderat på att önska oss resan i bröllopspresent, är det en bra ide tycker ni?!
    Vad roligt det låter med roadtrip i USA hade varit grymmt kul, men vi tror det får bli en kortare resa för oss!
    ha det gott!

• Tattoo82

Förväntan - Jättefin sida! Har försökt pyssla ihop nåt jag med men tycker det är så svårt att hitta på vad man ska skriva... Har ni redan skickat inbjudan??! Fast ni inte vet kyrka? Eller är det bara "save-the-date"?

• patrikoannika
    Förväntan2010 skrev 2009-06-29 22:36:56 följande:
    här kan ni kika på vår sida om ni har lust! :) 4ever-johanochsandra.weddingannouncer.com/
    Jäääädrans vilken sida, vad mycket information!!

Jag hade också tänkt göra en blogg eller hemsida typ, men jag vet inte riktigt om jag hinner och orkar.. Men man kan kanske ta någon färdig mall?

I dag ska jag ringa och boka kyrka!
  • patrikoannika

Sicilien kanske kan vara något!

• patrikoannika

NEEEEJ!!!

Kyrkan var uppbokad av konfirmation på VÅR dag! Så kan de väl inte göra...

Så nu får vi flytta allt till den 15 maj!

Gör väl egentligen inte såå mycket, men vi har ju sett fram emot den 8 maj... Buhu...

Så jaha, ja... nytt datum: 15 maj.

• ANToM

Hej!

Är ny här!

Någon mer än jag som bokat in 13 maj (Kristi Himmelsfärds-dagen)? De flesta är ju lediga på fredagen så vi tyckte det var riktigt smart att gifta oss på en torsdag.

Hur som helts har vi inte kommit så långt som vissa andra här i tråden har gjort. Gudars vad duktiga ni är!! Jag vet knappt ens vad jag letar efter. Har iaf bokat en lokal och har börjat försöka knåpa ihop en budget... Vi ska gifta oss borgerligt (utomhus) och försöker hålla det ganska enkelt trots allt. 45 gäster har vi enats om ska bjudas. Det är lagom för den lokal vi ska vara i.

Ska bli kul att följa tråden och se hur ni planerar!! Man får ju ett och annat tips.. :)

• patrikoannika
    ANToM skrev 2009-07-01 13:35:01 följande:
    Hej!Är ny här!Någon mer än jag som bokat in 13 maj (Kristi Himmelsfärds-dagen)? De flesta är ju lediga på fredagen så vi tyckte det var riktigt smart att gifta oss på en torsdag.Hur som helts har vi inte kommit så långt som vissa andra här i tråden har gjort. Gudars vad duktiga ni är!! Jag vet knappt ens vad jag letar efter. Har iaf bokat en lokal och har börjat försöka knåpa ihop en budget... Vi ska gifta oss borgerligt (utomhus) och försöker hålla det ganska enkelt trots allt. 45 gäster har vi enats om ska bjudas. Det är lagom för den lokal vi ska vara i.Ska bli kul att följa tråden och se hur ni planerar!! Man får ju ett och annat tips.. :)
    Är det då det är Kristi Himmelfärdsdagen? Det passar ju perfekt. Faktiskt. För då kan man ju ta ledigt på fredagen (klämdag) och så har man ledigt precis innan bröllopet. Det har jag inte tänkt på. Så tack för det!

Tur i oturen då att den 8 maj var upptagen i kyrkan. Den 15 maj blir perfekt!
Svar på tråden MAJ 2010