• Svar på tråden Äntligen, fotograf bokad!
  • SagansMamma

Gillade verkligen hans bilder!!! Så fina :) Vad får ni betala???

• Hjartafró
    SagansMamma skrev 2009-06-03 15:59:22 följande:
    Gillade verkligen hans bilder!!! Så fina :) Vad får ni betala???
    Skamlöst billig, under 5000 kr för hela dagen. Han vill bygga upp sin portfolio med bröllopsbilder, så det är nog därför han ligger så lågt i pris.
  • SagansMamma

Härligt, vi har också hittat fotograf för prick 5100kr för hela dagen... Av ungefär samma anledning skulle jag tro :)

Men hade jag vetat om den här killen hade jag alla gånger tagit honom :)

• Hjartafró
    SagansMamma skrev 2009-06-03 16:07:36 följande:
    Härligt, vi har också hittat fotograf för prick 5100kr för hela dagen... Av ungefär samma anledning skulle jag tro :) Men hade jag vetat om den här killen hade jag alla gånger tagit honom :)
    Vem har ni anlitat? Jag har tittat runt bland några skapligt billiga, men inte kunnat bestämma mig förrän nu.
  • Hemlig2009

Vi hade fotograf med i princip hela dagen och det går helt enkelt inte att få såna bilder som vi fick på annat sätt. Jag är så glad att det blev så!

Vår fotograf som var med på dagen och kvällen (ej porträtt och vigsel, det var en annan som vi redan hade bokat) håller också på att bygga upp portfolion så vi fick också ett jättebra pris.

• JohannaLund

Visst är det en lättnad när fotografem är bokad!
    Vi hade också turen att hitta en superduktig tjej, men humana priser. Men det tog ett tag att leta bland alla fotografer som finns i stockholm!

• SagansMamma
    Hemlig2009 skrev 2009-06-03 16:53:22 följande:
    Vi hade fotograf med i princip hela dagen och det går helt enkelt inte att få såna bilder som vi fick på annat sätt. Jag är så glad att det blev så!Vår fotograf som var med på dagen och kvällen (ej porträtt och vigsel, det var en annan som vi redan hade bokat) håller också på att bygga upp portfolion så vi fick också ett jättebra pris.
    Nu hänger jag inte alls med? Hur menar du? Otroligt fina bilder i ert bildgalleri.. Förstår att ni är nöjda!!! :) Måste prata med vår fotograf om mycket färg i bilderna.. Vi har ett ganska färgstarkt bröllop och det är verkligen vi. Vi älskar färger som syns :) Färgtemat går i cerise och orange... :)
  • Hemlig2009

Jo, vi hade bokat fotograf för porträtt och vigsel. Sedan fick jag en förfrågan från en fotograf som ville ha nya bilder till portfolion och erbjöd bra priser. Då hade jag med henne under dagen och hon fotade även middagen. Men vi behöll fotograf nr för porträtt och vigsel. Så vi hade två.

Jag älskar de svartvita förberedelsebilderna (vilket vi hade kommit överens om) men min man vill ha lite mer färg så middagsbilderna har vi nu bett om i färg. Är nog bra om man är tydligen med vad man vill ha!

SagansMamma skrev 2009-06-03 17:05:21 följande:
    Nu hänger jag inte alls med? Hur menar du? Otroligt fina bilder i ert bildgalleri.. Förstår att ni är nöjda!!! :) Måste prata med vår fotograf om mycket färg i bilderna.. Vi har ett ganska färgstarkt bröllop och det är verkligen vi. Vi älskar färger som syns :) Färgtemat går i cerise och orange... :)
  • Ekobrud1

Åååå vilka fina bilder! Och bra pris verkar det vara också.

Vad får ni för det priset? Får ni ett visst antal framkallade bilder eller får ni alla bilderna på cd-skiva? Om cd-skiva, får ni de högupplösta eller lågupplösat?

Lite nyfiken eftersom jag gärna skulle boka honom själv... :)

• Veronika Brith

Hjartafró skrev 2009-06-03 16:05:52 följande:

Skamlöst billig, under 5000 kr för hela dagen. Han vill bygga upp sin portfolio med bröllopsbilder, så det är nog därför han ligger så lågt i pris.
    Under 5000 kr för hela dag? Jättekonstigt. Jag har precis fått offert från honom på 5000 kr för 1-2 timmars fotografering.
  • tempest

Vi har turen och har en vän som är fotograf som är med hela dagen, Och vi står endast för hennes ankomst till och från platserna och maten men hon kommer självklart få en bra slant även om hon inte vill.

• Veronika Brith

Ops, jag hade fel. Det blir nog 4-5 timmars fotografering Inte dåligt alls Jag tycker om hans bilder, ska fundera om vi ska anlita honom

• Hjartafró
    Yaffo skrev 2009-07-02 09:49:48 följande:
    Han tar fantastiska bilder! bra pris!En annan som åxå tar 5000Kr för heldag är 2 brides. Dom fotar allt möjligt och är rätt nya på bröllop tror jagmen har jobbat som fotografer i många år. Dom är 2 tjejer som fotar.På deras andra hemsida kan man se flera bilder.photografica.viewbook.com/photografica
    Jag kollade på dem också, men är inte särskilt imponerad av deras bilder. Någon som anlitat dem?
Svar på tråden Äntligen, fotograf bokad!