Tänker mest på alla gäster...
Vi har släkt och vänner spridda över halva Sverige, inte någon av våra närmste familjemedlemmar och vänner bor i närheten av oss, de närmaste bor ca 18 mil bort.
Med ett traditionellt bröllop med vigsel, middag & fest måste de ju bo kvar på stället vi gifter oss från söndag till måndag. De allra flesta skall ju jobba på måndag, och det är kanske inte alla som vill "ödsla" en semesterdag en måndag i oktober, eller kanske ens KAN ta ledigt, och det hade varit trist om gäster måste tacka nej av den orsaken.
(personligen hade jag gladeligen tagit en semesterdag för att gå på bröllop, men alla tänker ju inte som jag...)
Jag har sedan länge helt snöat in på just 101010 (sambon tycker inte datumet spelar någon större roll), så jag vill kunna lösa det på ett smidigt sätt för all gäster.
Är mest inne på att ha middag och fest kvällen innan, och så ett förmiddagsbröllop med efterföljnde bruch och tårta på söndagen, men det är klart, det blir ju lite dyrare med två lokaler, mat dagen efter ( och två fina klänningar hehe )samtidigt så är det ju bara en gång vi gifter oss, och vi har kontakter på både lokal, mat och underhållning, så det behöver ju inte springa iväg alltför mycket ändå...
Hur kommer ni lägga upp det? Blir det fest på söndagen för er del?