• emertin

Jag behöver hjälp med formuleringar gällande presenter och alkohol....

Hej

Jag och min sambo ska gifta oss i september och nu funderar jag på hur sjutton jag ska formulera mig i inbjudan.

Vi vill inte ha saker i present eftersom vi har allt vi behöver och dessutom bor väldigt trångt. Hur formulerar man sig då?

Dessutom kommer det inte att vara fri bar på bröllopskvällen utan var och en får betala för det den vill dricka efter avec till bröllopstårtan, eventuellt kommer vi att ha en drinkbiljett per person som vi bjuder på... Hur ska man informera om det i inbjudan?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 20:29
    För att förtydliga mig kan jag säga att det är bröllopsmiddag på en restaurang, det är alltså inte tillåtet att ha med sig egen alkohol. Det är dessutom ingen bar till självkostnadspris utan det är restaurangens ordinarie priser som gäller...

• Svar på tråden Jag behöver hjälp med formuleringar gällande presenter och alkohol....
  • signo

Kan ni inte ta en kuvertavgift?
    Eller så..kan ni ju skriva att istället för present mottages ett bidrag till kommande resa?

Vad gäller maten o drickat,
    kan man skriva att ett glas valfritt öl/cider/vin ingår,
    resten får var och en ta med sig?

• tempest

Vi kommer försöka formelra i injudan att vi önskar oss endast presentkort i en möbelaffär då vi har allt men när vi flyttar till större inom kort behöver vi allt (bor i en etta så vi behöver båda gardiner möbler m.m då)

KAn ni inte göra något sådant då?

• lojeli

Eller buffé dit gästerna tar med sig mat! Det tycker jag verkar jättetrevligt! Hörde Magdalena Ribbing prata om det i tv häromdagen. T o m hon tyckte det var en kanonidé för ett budgetbröllop! Då kanske ni har råd att ha öppen bar?

• emertin
    signo skrev 2009-06-04 08:33:35 följande:
    Kan ni inte ta en kuvertavgift?Eller så..kan ni ju skriva att istället för present mottages ett bidrag till kommande resa?Vad gäller maten o drickat,kan man skriva att ett glas valfritt öl/cider/vin ingår,resten får var och en ta med sig?
    Man får inte ta med sig alkohol till restauranger.....
  • 090208

Nar jag fragade om betalbar for ett tag sen sa foreslog nagon:
    Glom inte att ta med nagra tior till "Billiga Baren".
    Tyckte jag lat kul, men sa kanske du vill ha en lite mer formel inbjudan..?

• Herr Hedlund

vi skrev bar till självkostnads pris på inbjudan....och vi kommer att ta cirka 10kr för en öl eller ett glas vin, vi bjuder till maten men efter får de köpa själva....

Svar på tråden Jag behöver hjälp med formuleringar gällande presenter och alkohol....