• lojeli

Familjetrassel stjälper alla planer

Nu är dte tuffa puckar! Jag mår verkligen inte bra! Men hur jag mår är just nu inte väsentligt. Andra i min närhet mår sämre... Nära och kära i min familj ha råkat illa ut och det här tar naturligtvis fokus från all planering kring bröllopet. Min m2b är särskilt involverad och har det jättejobbigt nu. Dessutom har han en pressad situation på jobbet.

Just nu funderar jag rätt mycket på att avstyra bröllopet. Jag har längtat och velat det här så länge och besvikelsen över att alla roliga förberedelser, drömmarna och det gemensamma spånandet kommer i skymundan är stor. Som jag sagt tidigare på forumet, så kan jag gärna göra "jobbet", men jag behöver ha min man mentalt närvarande hos mig.

Hur ska jag göra? Jag har frågat honom vad han vill, men han har i a f tidigare inte velat ändra planerna. Det är verkligen fel läge att "trycka upp honom mot väggen" och säga att han måste engagera sig. Samtidigt känns inget kul längre...Det känns bara himla ensamt...

• Svar på tråden Familjetrassel stjälper alla planer
  • tempest

Det är svårt men kan ni inte prata och se och försöka göra något trevligt och sagolikt endå? För att just ha något annat än den sorgliga händelsen?

• Emelieca

Tror du får försöka diskutera lite mer med din blivande, ni vill kanske inte gifta er just nu om han inte kommer vara 100% närvarande mentalt vid bröllopet. Hoppas han mår bättre snart och att ni får ett underbart bröllop.

• lojeli

Det känns så sorgligt att inte fullfölja det. Jag vill så gärna...

Ironiskt nog ringde vår präst alldeles nyss. Så nu har vi en tid för vigselsamtal. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

• anne på grönkulla

En tanke mitt i röran: kanske din blivande behöver bröllopet att se fram emot? Både att genomföra det och att avblåsa måste ju vara ett gemensamt beslut.

• Carpe Cape diem

Tråkigt att höra men jag förstår.
    Jag var i samma situation, min man hade problem med sin familj och pratade inte alls med dom under våra bröllops planer. Detta hände efter att vi satt ett datum och vi bestämde att blåsa av det hela. Det vi sedan gjorde var att vi åkte utomlands och gifte oss på en strand i caribien hade inte velat göra det på något annat sätt. Det blev verkligen våran dag, det var romantiskt och helt underbart. När vi kom hem tog vi kontakt med hans familj och nu har vi underbara bröllops minnen och en hyfsad kontakt men hans familj.

Det kommer att lösa sig det gör det alltid och jag vet att ni kommer få en underbar dag när det väl händer.

• nano86

Jag tycker du försökitigt ska prata med honom och att ni tillsamman kan komma fram till om bröllopet är något (för honom) att se fram emot eller om det bara kommer i skymundan.

• lojeli

Carpe Cape diem: Vad fint att ni kom i väg och gjorde det som var viktigt och riktigt - gifte er! Allt annat med fest, klänning, blommor och hippor är liksom bara lullull och egentligen ganska oväsentligt!

Jag blir inspirerad av det du berättar. Det känns såå rätt för oss i denna situation!

Precis som några andra här skrivit så tänker jag också att bröllopet kan vara viktigt för honom att kunna blicka fram emot.

Jag ska prata med honom när allt lugnat sig...

Svar på tråden Familjetrassel stjälper alla planer