• novemberbrud2009

Vad kostar er fotosession?

och vad ingår i det priset?

• Svar på tråden Vad kostar er fotosession?
  • camilla 32
    stulle skrev 2009-06-07 12:06:10 följande:
    Hjälp!!!Jag har bokat en fotograf som vill ha 5500:- för bilder på cd, inga framkallningar.Då tar han så många bilder som vi vill....När jag läste vad era fotografer vill ha så tycker jag att min är jättedyr.
    Han får bara runt 2500 kr i handen efter alla avdrag. Det är inte mycket pengar, om man tänker att han lägger ner sin tid på en vilt främmande person. Först fototillfället, resor, sen kanske några dagars redigering. Vet inte hur många här som skulle vilja jobba i ca 3 dagar för 2500 kr.
    Det är inte mycket pengar.
  • nni

7 000 ca för en "proffsfotograf" som fotar både t ex brudpar, modeller o för tidning. Vi får 300 bilder som e högupplösta, några förstoringar. Både fotografering under vigsel o efter. Vi e supernöjda, gillar hans stuk! Lite ovanligt, mer modernt.

• AnnBo

Vi betalar 5000:- för en heldag, han är med från förberedelserna på morronen framtill festen på kvällen.

I det ingår rättigheterna till bilderna, 40 redigerade bilder, en fotobok, en förstoring, samt alla bilder (han räknade med 800-1000 st) i högupplöst format, dessutom fixar han till fler bilder om vi ber om det!

Tycker att det är ett kanonbra pris för allt vi får!

• novemberbrud2009
    AnnBo skrev 2009-06-07 13:03:20 följande:
    Vi betalar 5000:- för en heldag, han är med från förberedelserna på morronen framtill festen på kvällen.I det ingår rättigheterna till bilderna, 40 redigerade bilder, en fotobok, en förstoring, samt alla bilder (han räknade med 800-1000 st) i högupplöst format, dessutom fixar han till fler bilder om vi ber om det!Tycker att det är ett kanonbra pris för allt vi får!
    Ja verkligen! Att få högupplösta bilder är också mycket värt :)
  • ToastmasterMarie

Jippi har via detta forums inlägg hittat en fotograf tror jag. Essovich, Tackar för forumsinlägget.

• valkyriana

Vi hade eva quirbach heldag, 8000 kostade hon. Heldag samt rättigheterna till alla bilder (högupplösta på cd) och papperskopior på alla samt några förstoringar.
    Hon är en helt underbar person och fotograf. Mina varmaste rekomendationer.
    På trash the dressen hade vi eva johansson på weddingteam.

• DHN

Ni som tycker att fotografers jobb är extremt dyrt så bör man också beräkna in att vi fotografer faktiskt behöver ta betalat för vårt jobb för att kunna betala våra räkningar och få mat på bordet :)

• camilla 32
    DHN skrev 2009-07-21 17:30:27 följande:
    Ni som tycker att fotografers jobb är extremt dyrt så bör man också beräkna in att vi fotografer faktiskt behöver ta betalat för vårt jobb för att kunna betala våra räkningar och få mat på bordet :)
    ja många tror att det bara är fototillfället som tar upp tid.
    Själv redigerar jag bilderna i ca 2 dagar efter ett bröllop. Det ska man ju också ha betalt för.
    Det är ju inbakat i kostnaden.
  • Rebecka0801

Vi har fixat en fotograf på ca 1 timma och får 25 framkallade bilder i ett album. Kommer inte ihåg om det både var svart vit å färg eller om det bara var färg för 2500...

• WACOM

Jag börjar bli trött på dessa Gratis annonser
    DHN & Camilla 32 tack vare er och många andra här på BT
    som smyg anonserar här.Det stå i reglerna att man inte får göra anspråk med egen vinning på detta iomed att ni båda har en läk till en dålig hemsida/blogg med få bilder och man kalla sig "Bröllopsfotograf"

Detta kommer med längden att dom som anonsera på BT att välja
    andra sidor, jag kommer inte att förlänga mitt abunumang efter det gåt ut i höst och jag vet 15tal fler fotografer som kommer att göra likadant, jag la ner 30,000kr föra året med annonser mm
    här på bt. Och det KAN inebära i slut ändan, att det finns inget bt kvar efter ett par år.( jag vet att det är några som just håller på med bt sida har blivit vaslade p.g.a. minskad intekter.

Ni för göra som alla andra företagare skaffa ett f-skattebevis
    och köp en plats i företagsregistret
    /Wacom

Svar på tråden Vad kostar er fotosession?