Fyndigt med pengar?
Vi ska på ett bröllop där paret önskat sig pengar i present. Funderar nu på något fyndigt sätt att överlämna dem (sedlar). Någon som har några idéer?
Vi ska på ett bröllop där paret önskat sig pengar i present. Funderar nu på något fyndigt sätt att överlämna dem (sedlar). Någon som har några idéer?
vi fick dem som en svan på en champagne...
EN sedel kan man ju sätta som etikett på vinflaska.
Är det flera, så är det ju roligt att typ ta MASSOR av 20-lappar och göra nåt kul med.. .en jätterulle eller så.
Jag slog in en brödkavel och tejpade hundralappar på. Sedan skrev jag en vers om att kaka söker maka, varje man vill ha en fru som kan baka osv...
Jag gjorde en bukett av sedlarna. Du kan använda "torra kvistar" och sen rullar du sedlarna till rosor och fäster dem med en bit tejp/gem. Om man vill kan man även använda riktiga rosor men då tar man bort bladen och använder sedlarna till det istället.
Växla in allt till guldtior och lägg i ett fint skrin = skattkista?
Har också gjort en bukett av tjugosedlar, jag rullade dem till strutar och fäste med ståltråd som också fick bli stjälkar, sen arrangerade jag dem lite snyggt och knöt ett stort fint silverband med ståltråd i runt om. Blev superläckert!
Ngr till förslag: Rulla ihop de och lägg i en tom chamgneflaska och korka igen.
Mina föräldrar fick en typ gammal verktygslåda i plåt som det satt en kätting med ett kombinationslås runt. Till det fick de ett papper med ledtrådar till låset. Typ vilket år föddes? osv...
När de väl kom in så var den fylld med sand och pengarna låg nergrävda. De skulle till egypten så det var lite fyndigt. Det var rätt roligt för oss som tittade på oxå Men förmodligen inget man öppnar på bröllopsdagen men roligt att pyssla med hemma sen.
Vi var på bröllop i helgen där de önskat sig pengar till bröllopsresa. Då gav vi sedlar i Euro eftersom de ska till Kreta.