• Annapanna larsson

Semestra billigt när man sparar till bröllopet...

Hej!

Jag och min fästman gifter oss nästa sommar och håller på att spara pengar till bröllopet. Dock vill vi ju gärna hitta på något på vår semester i sommar. Finns det någon som kund hjälpa mig med tips och råd på en budgetsemester vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Semestra billigt när man sparar till bröllopet...
  • Lakritsbåten

cykla utmed Göta Kanal kanske? Beror ju på vart ni bor om det blir billigt eller ej. Är ju inte gratis att exvis åka från Kiruna för att komma till startpunkten. Övernattning itält/stuga/hotell kan ni ju anpassa allt efter budget.

• Annapanna larsson

Tack så mycket för hjälpen! Lite lustigt för efter jag hade frågat här kollade vi in Göta Kanal. Nu lutar det åt cykelsemester vid Göta Kanal. Bor i Sthlm så är inte så långt att åka.

Annars har vi kollat in stuga på Västkusten (är sent ute - typ alla är bokade), cykla på Bornholm - blev lite väl dyrt, och Skåne. Men nu tror vi att vi satsar på Göta Kanal!

Tack så mycket för hjälpen!

• allehanda

Vänta lite!! kolla in www.appelriket.se bästa reklamen för Österlen! Det finns en hel del som hyr ut privat här nere, Ett tips är att läsa www.osterlenmagasinet.se den kommer i postlådan varje torsdag här och går att läsa på nätet.Där annonserar "alla".

• allehanda

Vänta lite!! kolla in www.appelriket.se bästa reklamen för Österlen! Det finns en hel del som hyr ut privat här nere, Ett tips är att läsa www.osterlenmagasinet.se den kommer i postlådan varje torsdag här och går att läsa på nätet.Där annonserar "alla".

• Maggan Haggan

Låna stuga/bostad av någon annan.

Eftersom jag gifter mej denna sommaren ska vi också ha lite billigare semester. Vi lånar ett hus av några vänner då de är på semester. Huset finns på en semester ort i sverige, med bad och natur runtomkring. Blir stor omväxling för oss då vi bor mitt i stan i Stockholm.

Ni kanske känner någon som bor fint och som ska iväg på en längre semester, låna deras bostad/stuga /hus mot att ni sköter om blommor och trädgård. Det gör mycket att man får byta mijö ett tag.

Ett tips kan va att åka ned till damnark och cykel semestra. Det är så fint där och inte några ofantliga avstånd.

• Flodis Hjärtat

Men Danmark är DYRT just nu med vår låga krona dessvärre.

• Ysolla

Vi sparar också till bröllopet nästa sommar.
    För oss blir det att bila runt i skåne och sova i tält.
    Och sen ska vi till öland en sväng också..

• miamedknuff

Gotland? Bjärrehalvön?

Annars vet jag att DFDS Seaways har sista minuten kryssningar. Sedan finns det researrangöer på Tradera där man budar på deras resa.

Svar på tråden Semestra billigt när man sparar till bröllopet...