• angelamaria

Kommer ni att byta klänning på festen? Var hittar man en fin klänning?

Har funderat på att kanske ha en reserv klänning till festen..

Efter att man dansat "vals" o ätit tårtan...

När alla börjar dansa osv...

Vad tror ni?

Var kan man hitta en fin klänning som man kan ha då?

• Svar på tråden Kommer ni att byta klänning på festen? Var hittar man en fin klänning?
  • 27juni2009

NEJ! Jag kommer inte vilja byta. Jag gifter mig (förhoppningsvis) bara en gång o då vill jag få njuta av min fina klänning

• NewLife

Jag har tänkt byta klänning, eftersom min brudklänning har släp så känns det jobbigt att ha den hela kvällen.

Dock så är utbudet av festfina vita klänningar inte det bästa.
    Har hittat på tradera, men än så länge inte vunnit nån auktion. Så jag får leta vidare.

• F A M E

Yes de ska jag, min klänning har ett långt släp och blir lite jobbigt att ha på kvällen. Har hittat min festklänning på Landybridal. Den är redan hemma och för uppsyning hos min sömerska. Klänningen var lite för lång när den kom hem, annars så satt den som en smäck.

• angelamaria

Jag har också ett litet släp som kan vara lite jobbig att dansa med ..

• baby001

Ska inte byta under kvällen. Har bett sömmerskan att sätta dit en liten knapp precis under gumpen på klänningen som gör att jag kan sätta upp mitt släp så att den inte stör så mycket under dansen :)

• Igia

Kommer inte heller att byta klänning fast jag kommer att ha långt släp. Fixar oxå en anordning för att fästa upp det med.

Om du har hittat en klänning du skulle vilja ha kan du ju sy upp den i Kina. Annars är det ju mkt studentklänningar i affärerna nu.

• feministbrud

Jag är uppriktigt nyfiken: Varför vill ni ha en klänning med släp om det är så jobbigt att röra sig i den? Och vad betalar ni för att ha två klänningar på en kväll?

Jag förstår att jag nu upprör många, men jag vill verkligen veta.

• baby001

Klänningen jag köpt är så underbar och den fick ett stort plus i kanten för det fina släpet den hade. Man kan ju inte dansa ordentligt i en klänning med släp så därför har jag en liten anordning som jag ska sätta upp släpet på då dansen drar igång så att jag inte förstör släpet :)

• feministbrud

Detta förstår jag. Man kan tycka att det är vackert och därmed värt allt besvär. Men det har jag svårt att förstå är att det är så besvärligt att man byter den vackra och dyra klänningen mot något annat. Det skulle vara kul om någon kunde svara på det!

baby001 skrev 2009-06-08 15:18:44 följande:
    Klänningen jag köpt är så underbar och den fick ett stort plus i kanten för det fina släpet den hade. Man kan ju inte dansa ordentligt i en klänning med släp så därför har jag en liten anordning som jag ska sätta upp släpet på då dansen drar igång så att jag inte förstör släpet :)
  • baby001

Jag tänkte också från allra första början att jag måste byta men sedan tänkte jag efter och man har ju denna klänning bara en gång i livet och då ska man utnyttja det :)

Svar på tråden Kommer ni att byta klänning på festen? Var hittar man en fin klänning?