• källerudd

Vem hjälper mig under dagen???

Jag och min m2b ska inte ha något brudfölje vi skall stå själva vid vattnet med bara presten. Vilket känns helt rätt för vår del...

...men, Om jag har förstått saken rätt så verkar det som att alla har sin tärna med sig under dagen fram till själva vigseln. Typ frukost, frisör och sminkning ja som stöd och hjälp så där...

...men hur ska då jag göra...ska jag fixa och dona med mig själv, det känns lite sorgligt :S

(För troligtvis kommer jag att sova i mina föräldrars lägenhet, de är på landet då, och min m2b hemma hos oss, vi vill ses först när det är dags)

• Svar på tråden Vem hjälper mig under dagen???
  • MysanX

Du kan väl bjuda med dina bästa vänner, systrar? mamma? Bara för att dom inte ingår i följet behöver inte betyda att dom inte kan vara vid din sida. Fråga, dom tar det säkert som ett hedersuppdrag.

• 27juni2009

Min toastmadame skall vara med mig. räknade med att vara själv o aj jag kan hålla med om att de voe lite trist, mens å erbjöd hon sig Har du ingen vän som kan tänka sig att följa med dig?

• Duchess

Jag åt frukost med min man på hotellet. (Vi bodde på hotell även natten innan bröllopet, vilket varmt rekommenderas!). Sedan gick jag till frisören och därefter till sminket själv, och det gick utmärkt. Jag hade inte heller någon tärna.

• källerudd

De flesta vänner jag har bor en bit bort så, men man kanske kan erbjuda någon av dem att komma kvällen innan och sen hjälpa mig...

Mamma är uteslutet då hon nog har mycket att göra som hon har...ska vara på vårt sommar ställe...Mycket att fixa antar jag...

Toastmadame vore ju oxå en tanke

Tack

• pysselbruden

Jag har heller inget följe, men min toastmadame och min svägerska ska vara med mig under dagen innan vigseln och hjälpa mig med hår och smink.

Om du ska sova själv - skulle inte någon/några av dina vänner tycka att det vore kul att komma på ett "pyjamasparty" kvällen innan och att ni gör er i ordning tillsammans?

• källerudd

Duchess skrev 2009-06-09 18:37:36 följande:

Jag åt frukost med min man på hotellet. (Vi bodde på hotell även natten innan bröllopet, vilket varmt rekommenderas!). Sedan gick jag till frisören och därefter till sminket själv, och det gick utmärkt. Jag hade inte heller någon tärna.
    [/citat]

Fast det va ju det där med att vara själv som kändes lite trist...
    Pysselbruden skrev 2009-06-09 18:39:49 följande:
    [citat]
    Om du ska sova själv - skulle inte någon/några av dina vänner tycka att det vore kul att komma på ett "pyjamasparty" kvällen innan och att ni gör er i ordning tillsammans?
    Det lät ju mys... =D
  • källerudd

Oj blev lite knas i förra...men ni kanske hänger med ändå

• Lady o Lufsen

Nej, nej, nej...så är det inte alls för alla...

Du kan absolut fixa o dona med dig själv! Det gjorde jag och det gick så bra så!!

• källerudd

Jo jag tror säkert att det går hur bra som helst...fast skulle nog känna mig lite ensam...Vill ha någon att skämta med och prata med så man inte hinner bli för nervös :P

• passionsblomman

För egen del är detta med att få vara IFRED en stund under dagen en av anledningarna att jag inte kommer ha ngn tärna.
    Luuuugn och ro tack. Och min frisör är jättegullig och rolig så henne skämtar jag gärn med den dagen det blir bröllopsfrisyr av för min del. Man kommer ju ha MASSOR av folk och stoj runt dig hela resten av dygnet. Kan det inte vara skönt att andas och ha lite närkontakt med dig själv en liten stund?

• källerudd
    passionsblomman skrev 2009-06-09 19:25:31 följande:
    För egen del är detta med att få vara IFRED en stund under dagen en av anledningarna att jag inte kommer ha ngn tärna.Luuuugn och ro tack. Och min frisör är jättegullig och rolig så henne skämtar jag gärn med den dagen det blir bröllopsfrisyr av för min del. Man kommer ju ha MASSOR av folk och stoj runt dig hela resten av dygnet. Kan det inte vara skönt att andas och ha lite närkontakt med dig själv en liten stund?
    Så har jag faktiskt inte tänkt på det...Det kanske det vore...de sista veckorna lär ju vara ganska hektiska ändå..hmm
    Har nog en del att fundera över =)
  • Lady o Lufsen
    passionsblomman skrev 2009-06-09 19:25:31 följande:
    För egen del är detta med att få vara IFRED en stund under dagen en av anledningarna att jag inte kommer ha ngn tärna.Luuuugn och ro tack. Och min frisör är jättegullig och rolig så henne skämtar jag gärn med den dagen det blir bröllopsfrisyr av för min del. Man kommer ju ha MASSOR av folk och stoj runt dig hela resten av dygnet. Kan det inte vara skönt att andas och ha lite närkontakt med dig själv en liten stund?
    Precis!
  • passionsblomman

Ja, jag kan bara gå till mig själv och jag ser verkligen fram emot att en enda gång i tillvaron få göra MIG iordning utan att kuta runt och sistaminutenstäda, se till att barn och karl har kläder och att allt är klart. Allt SKA vara klart kvällen innan och de andra får fasen klä på sig själva och jag ska andass och vara harmonisk!

källerudd skrev 2009-06-09 19:29:13 följande:
    Så har jag faktiskt inte tänkt på det...Det kanske det vore...de sista veckorna lär ju vara ganska hektiska ändå..hmmHar nog en del att fundera över =)
Svar på tråden Vem hjälper mig under dagen???