• baralillajag

    Jag behöver inspiration till Inbjudningskort och Sånghäften

    Jag sitter här och blir tokig.. Jag håller på att planera min och min sambos födelsedagsfest. Vi fyller 55 år och tänkte fira med en stor fest. Det blir dock en liten överraskning på festen. För vi kommer även att gifta oss under kvällen.

    Men vi bjuder endast in till en fest. Någon som har en bra mall till en inbjudan jag kan använda? Då festen ska vara i mexikanskt tema vill jag gärna att den går i det temat.

    Sen vill jag även knyta sammans sånghäftena till samma layout som inbjudan.

    SNÄLLA HJÄLP MIG!!
    Jag blir tokig över att jag inte hittar något som faller mig i smaken.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Jag behöver inspiration till Inbjudningskort och Sånghäften
  • ToastmasterMarie

    Hade ni tänkt göra korten själva eller köpa färdigtryckta.

    Eftersom ni ska göra det till en överraskning så tänk på att inte överarbeta inbjudan för mycket, om du inte är pysslig i vanliga fall.

    Vi handla kort på panduro i Malmö.

    Förslag handla Röda kort, skriv ut inbjudan på gult papper och klip ut dem med taggad sax. Lägg till något ni tänkt som mexikanskt. kaktus, hatt, flaga, chili. Bind kanske ett brunt eller grönt band, lima fast chilifrukter. Det mexikanska temat bjuder in till många färger.

    Roligt att det är fler brudar från denna hörnan av landet.

  • baralillajag

    Hejsan!

    Ja det var ett bra tips!! ag håller på med scrapbooking så jag gillar pyssla. Men kände mest att jag inte har orken att göra ca 50 inbjudningskort. Så då tänkte jag göra dem i datorn för att sen bara skriva ut. Men du kan mig faktiskt lite inspiration att faktiskt göra dem själv!

    Jag har tänkt i de tankarna med färger och sådant. Även vår dukning kommer att gå i vitt röt och grönt.

    Tack så mycket..
    Ja det var roligt att stöta på fler i samma region ;)

Svar på tråden Jag behöver inspiration till Inbjudningskort och Sånghäften