• Silla69

Möhippa vad hade ni gjort "långt"

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår skit just nu.
    Jag ska vara tärna på min väninnas bröllop.
    Jag har börjat planera allt till möhippan, när väninnas m2b syster ringer.
    Hon ringde o meddela mig vilket datum DOM bestämt möhippan på.
    Sen att dom vill lägga 300kr var.
    Jag berättar för henne att bruden inte kan det datumet för hon är bortbjuden till en annan väninna på 30års fest. Men det sket M2bs syster i o hela hans familj för det var datumet dom kunde.
    När jag talar om att jag som är tärna inte kan det datumet i heller då blir det sura miner.
    Väninnan som skulle ha 30års fest ändrade sitt datum.
    Då vill M2b syster att vi ska bowla, och äta middag där. Hmmm
    Nej säger jag, jag har en massa idéer vad vi kan göra, men vi bowlar inte.
    Jag sa att jag tycker man bowlar en regnig söndag o inte på min bästa väninnas möhippa.
    Då ringer hon till sin bror alltså till M2bn och säger att jag varit bitchig och det blev ett jädrans liv. Jag skulle inte komma på bröllopet, jag var ingen bra vännina.
    Ja systern ljög en massa också.
    Bruden försvarade mig mot hans familj, o håller fast att jag ska var tärna.
    ( hur nu hon blev inblandad i allt detta)
    Men det är bråk där hemma pga mig nu. ( jag har alltså inte gjort något. Men hennes M2b har aldrig gillat mig, och ärligt vet jag inte varför)
    Jag o bruden träffas inte så mycket längre och jag förstår att det är han som stoppar det.
    Nu till saken är att jag mår skit dåligt av detta, jag vill verkligen inte göra en möhippa där det är 12st Bara M2b familj, jag o 2 till e från brudens sida.
    Jag vill inte ens gå på bröllopet o ha en hel släkt ( jag kallar dom sekt) emot mig.
    Bruden har inte ringt en ända gång efter detta o frågat hur jag mår efter allt detta.
    Jag har ringt henne..
    Jag vet att dom bråkar hela tiden och jag känner liksom att jag är inte ens glad för hennes bröllop med honom och hans släkt som styr över henne.
    Men jag säger inget för det är upp till henne vem hon vill gifta sig med.
    Men jag mår skit dåligt av bara tanken att ringa till hans släkt och berätta vad jag bokat mm. Jag mår dåligt att vara med dom den dagen, jag mår dåligt att behöva vara på det bröllopet som jag faktiskt inte alls fått vara involverad i. Ja jag är tärna men thats it.
    M2b vill inte ens ha mig där, men han fick välja ?ja lyssna nu? om inte jag fick komma skulle inte hans bästis få komma.
    När bruden berätta det för mig, sa jag inget. Men hur tror ni det känns.
    Så nu till frågan.. Vad hade ni gjort??
    För jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag mår bar skit av detta.
    Jag älskar min väninna men det är inte meningen att jag ska må så här eller att min familj ska få stå ut med mig för det ända jag går och tänker på är detta och är sur o vrång för att jag inte vet vad jag ska göra.
    Enligt min sambo fattar han inte att jag bara bryr mig, han tycker att jag inte ska gå eller göra någon möhippa när jag faktiskt inte är välkommen plus att jag mår så dåligt av det.
    Men sen tycker jag så synd om väninnan..
    VAD HADE NI GJORT?????

• Svar på tråden Möhippa vad hade ni gjort "långt"
  • passionsblomman

Jag tycker du ska backa från det här med möhippan. Det verkar inte direkt upplagt för en trevlig dag för bruden med all den spänningen.

Det tror jag inte minst att bruden håller med om.

Låt dem ordna precis som de vill. Ordna du själv något helt eget med bruden, antingen bara ni två eller med ngn fler ur er vänkrets.

• Emelieca

Jag skulle helt ignorera hans familj. Gör vad du vill och vad du tror din väninna vill, det är henne du är vän med inte dom. Vill hon ha dig på sitt bröllop var då där för HENNE, det betyder säkert väldigt mycket för henne att du trots allt smutskastande fortfarande står där bredvid hennes sida. Fixa en möhippa för dig och henne och eventuellt några vänner ni har gemensamt, så får hon ju två

• Silla69

jag ville det, för andra vänner sa att dom kan vara med o hippa. Men bruden vill att jag ska hippa henne med hans familj.
    (säger hon ena dagen) andra dagen säger hon .. Jag vill inget veta.
    Och det förstår ag med det var hans familj som ringde upp henne och M2b och ljög.

• pysselbruden

Åh, vilken tråkig sits.

Jag håller med övriga om att du nog bör satsa på en egen hippa tillsammans med era vänner. Även om bruden vill att ni ska hippa ihop så låter det på hur du beskriver det som att det inte kommer att funka att få ihop det.

• passionsblomman

Fråga inte bruden så jäkla mcket! Hon har ju hamnat som en åsna mellan två hötappar häroch ska inte behöva ta några beslut ALLS i den här saken, vad gäller hippan alltså.

Säg ifrån dig all vidare inblandning med den där systern och låt dem sköta sitt.

det är inte ovanligt att olika grupper ur ett umgänge fixar olika hippor.

Silla69 skrev 2009-06-09 22:58:15 följande:
    jag ville det, för andra vänner sa att dom kan vara med o hippa. Men bruden vill att jag ska hippa henne med hans familj.(säger hon ena dagen) andra dagen säger hon .. Jag vill inget veta. Och det förstår ag med det var hans familj som ringde upp henne och M2b och ljög.
  • Panzerfaust

Kör ditt eget race med andra vänner och låt de andra gökarna åka och bowla.

• MysanX

Du kanske skull eringa till M2Bn och prata med honom. Även om ni inte ärsåta vänner så är det bättre att lägga ner stridsyxan för denna gång. Rådfråga honom vad han tror att hans fru skulle bli gladast över. Ibland så måste man lägga sina egna känsor åt sidan för att det ska bli lyckat för bruden.
    Ring sen systern och hör efter om ni inte kan planera detta tillsamans, du och hon. Går hon inte med på det så får du nog göra en egen hippa.

• nennesjuttioåtta

men ska hela familjen vara med på hippan?!?! jag fattar nada. Jag hade INTE velat ha med min svärmor t ex, MOAHAHAHA! Men släpp hippan, eller gör en liten med dem du vill och som du vill om du känner att du orkar. Annars så låt dem "vinna" detta, för du mår ju inte bra av det här och det blir nog inte lättare på bröllopet. Sen när det är gjort så kan du släppa det helt, det är ju de som gör bort sig! Stackars brud, hur ska det gå?!?!

• Pitebrud 090801

Jag håller nog med MysanX ring pojkvännen hör vad han tycker.
    Ett lugnt samtal med honom om vad du funderat på att göra med bruden kan kanske hjälpa. Vänd det lite till att han verkar vara med och bestämmer. Ibland kan det funka, för då kan du säga till systern att men han tyckte också att det var en bra ide eller så blir hon bara än mer surig. Vem vet.
    Funkar inte det så håll en separat möhippa och låt syster ha sin bowlingkväll.

Tycker verkligen synd om din vännina hon lär inte få det lätt om de bråkar för en sån sak och inte låter henne behålla några vänner.

Hoppas det löser sig för dig.
    Försök att inte ta åt dig. Hon har ju valt själv.

• 090208

Har inte last traden, men...

Om man inte gillar varandras familj/vanner sa haller man val klaffen om det???
    Inte sa kul att hora att ens m2b inte vill att ens bastis ska komma.

• utvald

Har inte läst hela tråden men det verkar va en jävla massa tjafs om möhippor och svensexor...på våra med har jag hört....

• J D

utvald skrev 2009-06-13 23:58:17 följande:
    Har inte läst hela tråden men det verkar va en jävla massa tjafs om möhippor och svensexor...på våra med har jag hört....

Ja, suck, även om man inte ska ha någon. Detta har för vår del resulterat i att en av fästmannens "vänner" nog inte kommer på bröllopet...

TS: Jag vet inte. Men ge inte upp om henne! Det är så himla svårt när man är i ett sådant förhållande och ofta ser inte ens vänner att man blir kontrollerad. Du gör det så försök att prata med hennes fästman och syster och fungerar det inte så vet jag inte om det är så bra att köra en separat möhippa faktiskt. Är möhippan väldigt viktig för din kompis? Ni kanske kan göra ngt i ert gäng efter att hon har gift sig och den värsta hystering förhoppningsvis lagt sig?

• Aleta

En liten fruhippa kanske?
    J D skrev 2009-06-14 09:00:17 följande:

Ni kanske kan göra ngt i ert gäng efter att hon har gift sig och den värsta hystering förhoppningsvis lagt sig?
Svar på tråden Möhippa vad hade ni gjort "långt"