• Karmacharma

ni som gör eget!!

Ni som gör eget, har ni mer pysseltips att komma med?? Har gjort egna ljuslyktor, festprogram, vigselprogram och glasdekorationer (finns i mitt galleri) MEN är i behov av tips på bordsdekoration, mm? Hur gör ni med blommor, dekorerar ni själva, ´har ni ljusslingor mm?

JA, vill helt enkelt ha bra pysseltips på det mesta!!

• Svar på tråden ni som gör eget!!
  • Karmacharma

Hade visst missat att lägga till mitt eget bildgalleri med pyssel, nu är det i alla fall inlaggt!!

• wiicky

Vilka fina kort! Hur mycket gick materialet på till dem? Gillade också burk-kronorna. :) Har tyvärr inga egna tips just nu, men det kommer väl kanske så småningom...

• Clea

Åhhh... burk kronorna!! Helt fantasktiska!!! Kommer att ha mycket pärlor i mitt bröllop. Som halsband o örhängen, i alla trycksaker, i brudbuketten osv. Så såklart vill jag gärna ha en beskrivning av hur du gjort dina söta lyktor. Hoppas jag kan få till några som blir lika fina som du gjort! Kram Clea

• Karmacharma

Wiicky: Inte betalt något för dem då jag gjort dem av "tapetprover", annat än kostnad för skrivarbläck! !!

Clea: Gör en pappersmall först med 6 taggar, mät och kolla avstånd beroende på burkstorlek...fäst mallen med tape runt burken och fäst med tape, klipp med vanlig sax (tång till övre hårda kanten). Sprayat med biltemas guldspray, fäst pärlor med limpistol!! Superenkelt!!!

• Clea

Karmacharma * Tack gulliga du! Jag blev så överrumplad av burk-ljusen så när jag kollade ditt galleri lite noggrannare så ser jag ju dom söta fjärilarna med. Har du någon mall till dom??

• tempest

Vi tänkte duka med servett hjärta jätte söta blev dom, dom har ju lite olika servett vikningar på brudobrollop.se

Men jag gillade burk kronorna, men då gäller det och ha konserver.

• möklintabröllop

Spraymåla kvistar i den färg ni har och ställ på ex. borden där mat, tårta, dryck står.

• Karmacharma

Tempest, man kan ta på sig diskhanskarna och gräva i återvinningsstationerna!!

• tempest

Jo tanken slog mig precis :D hoppas bara att dom inte tömt den då :D hehe vi bor bara 8 st i huset :D

• tempest

Har fått ihopa fyra små :D (ville ha dom lite mindre :D
    Ska bara köpa färg pärlor har jag hemma)

Tack för tipset, dom blev riktigt söta

• Karmacharma

Puffelipuff, fler tips???

• Lövings

Billigt tips till dekoration.

Köp små snapsglas (kanske Ikea) och sätt bara en stor blomma i.

Kan man sätta på borden, toaletten, på baren osv osv

• Tess Dennis

Fastnade också för burkkronorna. Men då vi bara ville ha två stycken så köpte jag två burkar men kastade innehållet. 6 kronor styck, överkomligt. Det bästa av allt var att själva burken var redan guldfärgad så sprayfärg behövdes inte.. Blev kanonfina!

• tempest

Jag hittade ingen färg så vi fick åka och handla på macken :D
    blev silvriga kronor här :D

• lecaroline

Jag måste bara på peka att om du lägger till en näsa så ser gubben ut så här

• ElinK

Jag fäster pärlor på stavar, som jag fäster i ringar (öppningsbara inte omlott) för att montera på foten av champagne, vin och ölglas. Snyggt och praktiskt om man varierar pärlorna lite så folk håller reda på sitt glas.

Svar på tråden ni som gör eget!!