Gråter inombords hjälp mig!
Jag är 45 år och har varit gift och sambo innan med 2 olika män i 10 år men fått hjälp av kvinnojouren att komma därfirån för dom har slagit mig.sen var jag singel i 2 år och sen i juli förra året fick jag kontakt med en man samma ålder som jag 30 mil ifrån och vi är varandras själfränder.Lika i allt.Jag åkte upp till honom varje helg och han kom ner ibland men han berättade aldrig ibörjan att han var alkoholist sen han var 14 år.det framkom efter 14 dagar då han gjorde slut för att ej såra mig men jag tjatade mig till honom och vi fortsatte.han brukar supa var 10 vecka och då en vecka - 14 dagar i ett sträck och då är det vin,öl eller vodka.I oktober flyttade jag in till honom och vi förlovade oss på nyår.Sen friade jag till honom för en månad sen och han sa ja.Men vill vänta tills han är redo.Han har aldrig varit gift eller förlovad.Bara sambo 3 gånger och har2 barn med 2 olika som idag bor själv.
Men för 10 veckor sen hade han semester och satte igång at supa 14 dagar rejält med öl,vin och vodka som han blandade med tabletter.Han blir jätteelak när han är full men hans familj säger att jag ej skall lyssna på honom då.han minns inget sen ändå har blackouts.
Aldrig slår mig men psykar mig.Han säger saker som skall vi inte gå skiljda vägar och såna saker och han skall laga mat mitt i natten och plattorna står på när jag går upp.Han är en fara för sig själv.
Men nu sist för 10 veckor sen ringde han mi frånb jobbet och sa att han bara kunde tänka på öl så han behövde hjälp och ville bli kört till psykakut vilket jag gjorde.Där fick han antabus,b vitaminer.lugnande m.m.Sen en remiss till beroendecenter.han skakade och mådde jätte dåligt.Stödje honom så gott jag kunde.han var där 7 dagar i sträck sen fick han vänta tills remissen kom en månad senare.Då gick han där 3 ggr och sen sa doktorn att han skulle ta sin antabus och söka en alkoholterapuet.Men det gör han ej.Så han har mått dåligt i 14 dagar för kroppen börjar skrika efter alkohol och då är han kall mot mig och reserverad och nonchalant.sen i fredaggs tog han 2 öl ochs en i lördags var det igång igen och han gick till en kompis och jag ringde efter honom kl 23.30 så han kom hem då.
Men då är han elak och säger saker som att skall vi strunta i varandra och jag gillar honom ej och han struntar i våra hundar för det är mitt ansvar.
Han tjatar på att jag skall lägga ner hela min tid på valparna och träna dom men jag anser att det är inga tävlingshundar utan sällskap och sen börjar han tjata om att jag är för lite hos min häst och jag är där varannan dag.Men det är hans attityd mot mig som jag är så konfunderad över.Han vill inte ha sex fast han älskar det,han vill inte kela,en liten puss eller kram är allt,han är reserverad och kall mot mig.Säger att han älskar mig men jag tycker det ej verakr så.Han säger bara att han har ångest för spriten.men ajg gråter i min tystnad för vi hade det så bra och nu förstör han allt.Vad tror ni detta är?Vill han ha mig?älskar han mig?Vill han gifta sig?Eller rä det spriten som drar?