Kålsoppa
Har någon provat att gå ned i vikt med kålsoppan? Funkar den? Vad består den av och hur ofta ska man dricka den?
Har någon provat att gå ned i vikt med kålsoppan? Funkar den? Vad består den av och hur ofta ska man dricka den?
Jag har testat kålsoppsdieten, och jag kan inte rekommendera den!! Kålsoppan är inte annars heller världens godaste, men speciellt inte när du äter det för femte, sjätte, sjunde,åttonde gången i rad.... Jag stod ut tre dagar, till slut höll jag på och spy bara jag kände lukten av denhdär förbaskade soppan! Blä!
Jag har oxå provat kålsopps-dieten och i början gick det helt okej, men liksom Kicker så blev jag efter några dagar spyfärdig så fort jag bara kände lukten av soppan.
Hej,
Jag har börjat idag med denna diet men om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag kommer klara hela veckan.
Soppan är inte så god och jag kände mig spyfärdig redan vid första måltiden.
Jag har en manlig bekant som brukar använda sig av den metoden, oftast efter jul när det är dax att tappa "lite" i vikt. Han tycker att det funkar toppen och han kan gå ner mellan 10-15 kilo med kålsoppsdieten.
Jag har också provat kålsoppsdieten. Det var många år sedan men jag minns det fortfarande som om det var i går. Jag höll på i två veckor utan att fuska och gick ner "hela" 1,5 kg!
Det resulterade dessutom i att jag knappt kunde äta grönsaker på ett år och det är nog först nu, nästan tio år senare som jag kan känna lukten av kål igen. Jag kan alltså inte rekommendera metoden!
Viktväktarna däremot tycker jag är suveränt! Utan någon sorts späkning gick jag ner 2,5 kg första veckan och 1,5 kg andra veckan. Sedan har viktminskningen per vecka avtagit en del, men så länge man följer programmmet så brukar man hålla en någorlunda stadig nedgång. Gå till Viktväktarna istället. Det är värt det, alla gånger! *kram*
Men herregud, varför plåga sig själv och sin kropp så?