• spindeln

Det här med högklackat eller inte... Synpunkter önskas!

Har hämtat min klänning, som är drygt 10 cm för lång och alltså ska läggas upp.

Jag har ännu inte handlat brudskorna. När jag har gjort det ska klänningen läggas upp efter skorna.

Men nu till saken. Jag är kort (158 cm) så innan hade jag tänkt mig ha några cm klack på skorna. Jag är värdelös på att gå i klackskor (och tycker absout inte om det), så maxhöjden hade fått vara 4 cm.

Men jag har börjat fundera... 4 cm klack, då blir jag inte SÅ mycket längre. Det kanske inte är värt att plåga sig runt i klackskor (för jag gillar ju inte det, oavsett hur liten klacken är).

Kanske jag skulle köpa ett par ballerinaskor, som jag verkligen tycker är sköna att gå i, och lägga upp klänningen efter det.

Åsikter?
    Tror ni att de där 4 cm på klacken gör mycket för "utseendet"?
    (Kan ju tillägga att min sambo är ca 1,79 cm lång)

• Svar på tråden Det här med högklackat eller inte... Synpunkter önskas!
  • mittid

Ska du plåga dig en hel dag? Eller skall din dag bli Din dag?
    Känn efter med hjärtat inte med hjärnan... /Good luck!

• kullaberg

Jag tycker nog inte du ska gå i klackskor om du inte är van vid det och absolut inte tycker om det. Tråkigt om skorna gör så att du inte kan vara bekväm på din dag. Jag går själv ganska ofta i klackskor, men är inte säker på om jag ska ha det på bröllopsdagen. Beror på vad jag hittar. Men jag vill absolut inte ha ett par skor som är obekväma eller som jag kommer få ont i fötterna av. Det blir en lång dag och då dessutom ha ont i fötterna hela dagen... Nej, det hoppar jag nog.
    Och nej, jag tror inte de där 4 cm med klack gör någon större skillnad. Köp ett par skor som du är bekväm i! Då kommer du bli som allra finast!

• spindeln

Då köper jag ett par fina ballerinaskor, står ut med att vara 158 cm kort och har glada fötter på bröllopsdagen

• konstigabaralillajag

Precis så resonerar jag :)

spindeln skrev 2009-06-11 08:09:47 följande:
    Då köper jag ett par fina ballerinaskor, står ut med att vara 158 cm kort och har glada fötter på bröllopsdagen
  • Wicca

Jag kan inte heller gå i höga klackar så jag valde en sko med låg klack och sena har jag ett par ballerina som jag kan byta till om man får ont i fötterna.
    Är vanligtvis en sneaker tjej.

Min klänning är lång nog till klacken, men blir lite för lång för ballerinan men jag tror jag behöver kunna byta under kvällen.

Man ska göra och välja det man tycker är mest bekvämt, det blir allra bäst så.

• rosa lavendel

Kilklack tycker jag är lättare att gå i än vanliga klackar, men det kanske man inte har som bröllopsskor...

Svar på tråden Det här med högklackat eller inte... Synpunkter önskas!