Vart hittar jag hur mycket momsen blir?
Ska beställa ifrån usa och vill räkna ut nu(ifall det fastnar i tullen) hur mycket det kommer att kosta. Har förut räknat ut momsen på tullens hemsida men hittar inte nu. Nån som kan länka den till mig?
Ska beställa ifrån usa och vill räkna ut nu(ifall det fastnar i tullen) hur mycket det kommer att kosta. Har förut räknat ut momsen på tullens hemsida men hittar inte nu. Nån som kan länka den till mig?
Ingen?
Är den inte 25% på i stort sett allt??
jag har för mig det. Men jag vet att när jag beställde min bröllopsklänning ifrån Kina så kunde man räkna ut exakt vad det skulle bli med tullens avgifter + moms. Men jag är trött och sjuk och kan inte hitta igen det . Men jag räknar på 25% iaf
Här!
www.tullverket.se/sokordao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.4ab1598c11632f3ba92800010387.html
För övrigt (som info) kan jag upplysa om att det är olika tullavgift på olika varor. Moms kan också skilja sig (böcker har ju t.ex. bara 6% moms, det mesta har dock 25%)
Mer om det här:
www.tullverket.se/sokordao/t/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html
Tack det var precis den sidan jag menade!!!