• elo80

Tips på lyxiga resemål och hotell i Thailand

Efter många om och men är vi nu inne på Thailand för vår bröllopsresa. Vi har en liten kille som kommer att stanna hemma varpå vi enbart vill vara borta i 8 dgr. Har varit inne och tittat på diverse resemål och hotell men det finns ett sånt stort utbud att det tillslut bara snurrar i huvudet. Bättre är att höra med er här som varit iväg, vad rekommenderar ni? Vi är ute efter en lyxig vecka och god mat. Gärna ett lite lugnare ställe.

• Svar på tråden Tips på lyxiga resemål och hotell i Thailand
  • lottis77

Koh Lanta- Langham Place heter ett grymt 5 stjärnigt hotell. Vet att det går att få tag i rum för hyfsade prieser där om ni lägger ned lite tid och googlar på det... Underbart fint!

• muggebigge

Håller med. Koh Lanta är fint och bra!

• Therese 83

Är ni beredda på att lägga totalt 24 timmar på flyg för att bara vara borta i en vecka?

elo80 skrev 2009-06-11 16:34:54 följande:
    Efter många om och men är vi nu inne på Thailand för vår bröllopsresa. Vi har en liten kille som kommer att stanna hemma varpå vi enbart vill vara borta i 8 dgr. Har varit inne och tittat på diverse resemål och hotell men det finns ett sånt stort utbud att det tillslut bara snurrar i huvudet. Bättre är att höra med er här som varit iväg, vad rekommenderar ni? Vi är ute efter en lyxig vecka och god mat. Gärna ett lite lugnare ställe.
  • elo80

Therese 83 skrev 2009-06-12 09:23:29 följande:

Är ni beredda på att lägga totalt 24 timmar på flyg för att bara vara borta i en vecka?
    Vi gifter oss i dec och vi vill åka iväg på en skön och lyxig solsemester. Finns inte så många nära resemål att välja på då? Sen vet jag inte precis om de 12 timmarna på planet blir desto roligare bara för att man är borta 2 veckor.

Tack för tipsen lottis77 och muggebigge!
  • Therese 83

elo80
    Nej, naturligtvis inte men det finns ju en risk att ni känner att ni bara landar och åker hem igen. Dessutom gör också tidsskillnaden sitt.
    Själv älskar jag Thailand och ska själv åka dit för fjärde åert i rad.
    De jag har pratat med är Koh Samet eller Koh Chang riktiga pärlor. Bara sol, bad och lugna omgivningar, shoppingen sköter man naturligtvis i Bangkok.

• TesshjärtaFred

Koh Samet och Koh chang är härligt, men jag håller nog med om Koh Lanta ändå. Annars är ju Koh Jum och Koh Hai härliga, men där finns inte så mycket lyxiga boenden. På Koh Lanta kan jag tipsa om Sayang, jättemysiga och fina trävillor vid vattnet på Long beach.

• miamedknuff

Håller med om att 8 dagar är styvt om ni ska åka så långt- reser en hel del själv,både jobb och privat.

Det finns tex Kap Verde, Oman och Dubai som precis på gränsen för vad man kan resa på en 1 vecka.

Annars om ni vill lyxa till det - Zanzibar. Där är restiden ca 8-10 h MEN ni slipper tidsskillnaden. Kan rekommendera Breezes Beach Club & Spa.

Svar på tråden Tips på lyxiga resemål och hotell i Thailand