• kaif

författare till denna dikt?

Hej!

Är det någon som vet vem som skrivit denna dikt?

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta
    att hon är den underbaraste kvinnan på jorden

Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är
    i varje liten sak han gör och i varje liten tanke

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre
    säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå
    att man just passerat den finaste människan i världen

Han har förstått, hon har förstått
    Därför är vi här idag!

• Svar på tråden författare till denna dikt?
  • Aleta

Jag har hört att det är en fri översättning av något som sägs i filmen "Livet från den ljusa sidan".

Originalrepliken är så här:
    "I might be the only person on the face of the earth that knows you're the greatest woman on earth. I might be the only one who appreciates how amazing you are in every single thing that you do, and how you are with Spencer, "Spence," and in every single thought that you have, and how you say what you mean, and how you almost always mean something that's all about being straight and good. I think most people miss that about you, and I watch them, wondering how they can watch you bring their food, and clear their tables and never get that they just met the greatest woman alive. And the fact that I get it makes me feel good, about me."

• mammacatta

*myser*
    Jag har precis tittat på helen hunt och jack nicholsen när just exakt den här dikten lästes upp. Den lästes på mitt bröllop med.

UNDERBAR!
    Visste att den skulle var med här.

Den är från "ett underbart liv".

• mammacatta
    mammacatta skrev 2009-06-19 23:12:12 följande:
    *myser*Jag har precis tittat på helen hunt och jack nicholsen när just exakt den här dikten lästes upp. Den lästes på mitt bröllop med.UNDERBAR!Visste att den skulle var med här. Den är från "ett underbart liv".
    *fniss*
    Ja, såååå heter den på svenska. Inte som jag sa.
  • ElMac

bad en kompis ta hem filmen åt mig men då fick ja den svenska "ha ett underbart liv". Vad är originaltiteln på den film ni menar?

• Divina73

Originaltitel: As Good As It Gets

• Aleta

Den heter "Livet från den ljusa sidan" på svenska.

Svar på tråden författare till denna dikt?