Vill göra små askar själv el beställa. Hjälp mig
Hej!
Gifter mig den 22 aug 09 och börjar fundera på att göra sma askar med lite skoj i och sedan namn på dom.
Några som vet hur och var man kan beställa det eller göra själv??
Hej!
Gifter mig den 22 aug 09 och börjar fundera på att göra sma askar med lite skoj i och sedan namn på dom.
Några som vet hur och var man kan beställa det eller göra själv??
små askar finns att beställa på de flesta bröllopssidorna, såsom
calligraphen.se
myheart.se
festingen.se
Göra dem själv skulle jag nog inte eftersom du har så pass kort om tid. Jag gjorde våra askar själv och det tog låååång tid, dessutom är det så otroligt monotont så det är jobbigt att sitta någon längre stund. Men askarna blev bra, finns i galleriet.
jag gjorde små knyten, finns i albumet
Ja jag tror att det är tillräckligt med jobb att vika färdigköpta askar.. Fast jag har fortfarande inte bestämt om jag skall ha knyten påsar eller askar.
Gifter mig också den 22/8.
jag gjorde 350 knyten på 4-5 dgr. Tog hjälp av mamma. Satt på kvällen och umgicks o knöt så det stog härliga till
Vad använde ni för band?
Vi har under några dagar klippt ut mallar (som vi hittade på nätet) och vikit askar... Det tar jättelång tid, men vi ska bara ha 50 stycken.
Om ni inte blir supermånga så kan det vara värt att göra askarna själva. Däremot kostar sidenband lite mer.
Vi tänkte beställa från calligraphen, men man får ändå montera dem själva. sen vet man ju inte hur bra askarna passar ihop med resten av dekorationen. Om ni däremot bara ska ha vit, så går det ju givetvis bra till allt =)
Vi ska göra askar... och vi gifter oss den 8/8. Det är ingen besparing att göra dem själv om man vill använda lite snyggare kartong men man får dem som man vill ha dem. Panduro har mallar för mer annaorlunda askar. De ritsar man med en slags pennliknande förmål (för att få skärkonturen + för att få vikmärken).
Det kommer säkert att ta lång tid men nu är det sommar och sol. Man kan sitta ute på semestern, ett par personer och umgås samtidigt. Trro det inte bara blir jobbigt utan också kul!
Vi gifter oss den 4/7 och jag viker våra askar NU, tar bara en liten pause :) håller väll med om att det är aningen monotont men med bra musik så går det bra, om man har en tärna elelr mamma som gillar att pyssla kan dom ju få hjälpa till... gör askarna av tapet,bra kvalitet och det finns ju en oändlig massa olika mönster att välja på köpte en rulle på rea för 50kr och gör 70 askar då finns det ändå lite tapet kvar, så kan inte tänka mig att det finns något mer ekonomiskt alternativ....
Tack snälla för alla bra svar och råd.
Har hittat nu och väljer att beställa från myheart.se där jag även hittade mycket annat.
Åter igen tack för all hjälp.
Kram
Jag har gjort presentaskar själv. Finns i mitt galleri om ni vill ha lite inspiration. Nu skall jag inte gifta mig men älskar att pyssla.
Vi kör med vita organzapåsar som jag hittade på tradera. Budade och vann 4 auktioner 10 stycken i varje för 25 kr! Frakt 6-7 kr! Tycker det var jättebilligt!
Jag ska också göra askar och sätta placeringskortet i bandet och ställa askarna på tallriken.
Vad har ni i era askar? Jag funderar på choklad. Vad kan man ha mer?
vi ska ha organzapåsar med polkagrisar i då det kan vara varmt och chokladen smälter och det vill inte vi... sedan har vi de som är allergiska mot nötter och det kan finnas spår av just nötter i choklad så vi undviker det helt.....kommer oxå sätta namnplaceringskortet i ett band på påsen....
men till våra tre små barn kommer vi välja sådant som vi vet att de tycker om....
Karin längtar skrev 2009-07-06 13:28:36 följande: