• Gemma

Summan av allt, blott och bart.

Och det omfattar bland annat - men långt ifrån bara - champagnebubblor, bröllop såklart, skidåkning, skogspromenader, trädgårdspyssel, skärgårdsmys, storstadskaos, resor, jobb, semestrar, en oerhörd massa god mat, ett och annat klädesplagg, träningspass, dagar, nätter, små hundar, stora hästar, bebisar, nya tapeter, nya hus och lägenheter samt en och annan man som befinner sig på resa, eller smyger omkring ute i kulisserna.

Men det bästa är ändå ni själva. Jag tror jag tar ett glas rosé och stannar här ett tag.
    Kram, G

• Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.
  • Sommar 2010

Denna tråd kommer jag att gilla. För att ta upp några ämnen i trådstarten så ligger champagnen på kylning för att blivande kommer hem om en kort stund efter ett år i Afrika. Tiden går sakta just nu.

• Gemma

Och kära Mlle M, vilket fantastiskt underbart bröllop! Läste högt för mannen och önskade oss bägge in i vykortet. Misstänker att ni snart är tillbaka från er honeyweek på rivieran?

Själv sitter jag här och försöker, aktivt, att inte tänka på korv. This is my life. Mannen ville till stan men jag var bara trött och sur efter min skrivkurs. Läste i alla fall samtliga texter högt för honom igår (även ett där jag parodierar ett av våra trötthetstjafs) och vi enades om att jag presterat helt OK, med tanke på min trötthet. Har inga större förhoppningar för den här dagen men känner mig trots allt glad - för vårt lilla hus, för den lilla snoriga som ligger och sover i sin spjälsäng med händerna hårt inlindade i mjukiskossans koniska små plyschben och framför allt - för vårt lilla hus! Det känns så himla, himla bra. Ingen ångest alls. Vi har hur mycket tid som helst som sagt att bygga om och till och min brors fru som är jätteduktig arkitekt med stor känsla för just äldre byggnader blev urglad när vi frågade om hon ville ta uppdraget. Vi ska sätta igång redan på måndag och kolla upp hur mycket vi har att spela med (det är inte så mycket man får göra i detta sagolikt välbevarade lilla sekelskiftsområde som sagt), sen blir det en massa ritande, och till sist ansökan om bygglov. Och med "till sist" menar jag alltså innan det VERKLIGEN brakar igång.

Tänkte för någon vecka sedan hur lyckliga vi kan känna oss som hittat något längst in i gränden. Längs den biltomma gatan cyklade barn, eller spelade boll på de lite större stenlagda områdena. Det är så otroligt lugnt, och ändå bara fem minuter från torget och havet.

I helgen ska jag träna (fast eventuellt inte idag), vi ska inte städa men väl SANERA lägenheten för här är så snuskigt just nu, det knastrar typ under fötterna när man går, sen får vi nog hitta på åtminstone nån liten rolig grej för annars surnar nog manen till på riktigt. På måndag ska vi på tidigt ultraljud för en sneak preview av jordnöten II. Och på tisdag börjar jag jobba igen, yes yes yes!

• Gemma

sommar 2010 du låter onekligen som klippt och skuren för tråden. Barbie och Ken - mi casa, tu casa.

• Sommar 2010

Gemma, det låter onekligen som om att du är inne i en bra fas. Och tröttheten beror väl på jordnöten antar jag. Grattis till hus och bebbe på g.

• Gemma

Sommar 2010: Tusen tack! Jo, det känns som om ens problem är lyxproblem, och det är ju nåt bra. Hur är din egen fas, just nu?

• FruFräken

Hittade hit

Det blir ett kort besök på tråden innan det är dags att lämna dottern till snälla barnvaktande farmor och farfar - mannen och jag ska få en kväll för oss själva med middag på tu man hand och de ska få njuta av sitt barnbarn. Det är minsann inte ofta det blir av att vi går ut bara vi, så jag ser fram emot det massor! Detta är dessutom en överraskning från mannen, jag vet inte vart vi ska gå, men jag vet att det blir middag. Och vin, förstås. Och några härliga timmar då vi bara kan sitta och prata och njuta av att vi har varandra.

Gemma, härligt med en liten koll av jordnöten! Håller tummarna för ett litet bankande hjärta och en härligt flimrig bild på skärmen på måndag. Oslagbart!

Plus på glamourkontot: nya stövlar inhandlade igår! Jag vet, det är rakt inte säsong för det (även om man kunde tro det igår, så som regnet formligen öste ner). Men snygga är de, och tidlösa, svarta. De blir toppen i höst och jag är nöjd. Klappade dem godnatt igår efter att ha provat dem till både jeans och kjolar och konstaterat att de passar till bägge delar.

• FruFräken

Och skål i rosé, me like!

• Sommar 2010

Bara bra. Sommaren ligger framför oss, en sommar med m2b dessutom. Jag blev faster till en liten Lova igår, jag stormtrivs på jobbet, ... Kan inte komma något som inte är precis som det ska. Nästan lite läskigt.

Jag är lycklig helt enkelt.

• Sommar 2010

Jag skålar med GT. Måste lugna nerverna lite. M2b sitter i taxin från Arlanda. Hurra!!

• Izunia

Äntligen hittade jag tråden.. Det tar mig alltid lite tid innan jag ens kommer på att den gamla tråden var stängd...

Hej Sommar -välkommen!

Gemma - vad spännande med ul! Fick du tid av mvc eller bokade du privat?

Jag fick hem mina förlossningspapper igår där de bla skickat med operationspappren också... lite skrämnmande läsning.

Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.