• EWJP

Tips på idéer till förlovningen?

Hej!

Är ny här på BT. Jag ska förlova mig med min pojkvän på våran årsdag som är inom en månad. Ringarna är beställda, men jag skulle vilja ha tips på något roligt man skulle kunna hitta på att göra när vi ska byta ringar?

• Svar på tråden Tips på idéer till förlovningen?
  • sonrepma

Åh, jag vill med ha tips om det!
    Våra ringar är också beställda. Har dock funderat en massa på vad man skulle kunna göra, men vill ha andras tips, åsikte, erfarenheter mm!!

Dela mer er!!

• sonrepma

Kom igen nu.
    Tips på romantiska, enkla saker.

Vi har pratat tillsammans om förlovningen, och vi har båda betalat och beställt ringarna.
    Men hur själva "ringbytet" ska gå till vet vi inte.
    Det är nog mest jag som tänker på den biten!
    I lördags var vi och provade ringar och sedan dess har ringar varit det enda i mitt huvud! Det och hur den stora dagen kommer att vara. Idag beställde vi ringarna och jag längtar så jag håller på att bli tokig! Jag har bild på ringarna i datorn, men jag funderar på att radera dom. Jag vill "glömma" hur de ser ut för att det ska bli en riktig överraskning! Fånigt?:D

Vi har ett "eget" ställe en bit ifrån där vi bor. Ett naturskyddsområde som vi återkommer till när det är fint väder. En liten glänta vid en sjö. Där har jag tänkt att det ska ske, med en romantisk picknick. Helst med lite skumpa, men någon av oss måste ju köra, så förmodligen blir det picnicklunch på förmiddagen, och skumpa hemma på balkongen framåt kvällen istället.
    Det är iaf vad jag föreställer mig. Samtidigt vill jag att han ska fixa sista biten nu och överraska mig. Men tänk om det inte blir lika romantiskt som jag har planerat i mitt huvud?^^

Något vi båda är överrens om är att inte skylta med vår förlovning. Vi ska inte säga ett knyst. Folk ska få upptäcka det själva. Mest för att förlovningen är vår, och lite för att chocka andra. Lite för att det är en kul grej, och mycket för att vi inte är några som söker uppmärksamhet. :)

Svar på tråden Tips på idéer till förlovningen?