• WillesMama

Vilken sorts blommor till bordsdekoration???

Hej
    Hoppas ni kunniga kan hjälpa mig. Jag ska ha en ljusrosa rund brudbukett med nejlikor. Vårt tema är ljusrosa och vitt. Jag gillar runda blommor mkt, älskar Hortensia! Kan man använda hortensia som borsdekorationer? Förslag på hur de kan se ut? Tipsa gärna om fina bordsdekorationsblommor, gärna rosa eller vita=)

Tack!

• Svar på tråden Vilken sorts blommor till bordsdekoration???
  • Mia1972

Vi ska ha samma blommor i bordsdekorationerna som i brudbuketten.
    Rosa rosor och murgröna.

• WillesMama
    Mia1972 skrev 2009-06-14 09:13:51 följande:
    Vi ska ha samma blommor i bordsdekorationerna som i brudbuketten.Rosa rosor och murgröna.
    Tack för ditt svar! Är tyvärr ingen fan av murgröna just;P och tänker att det blir lite "tamt" med bara små nejlikor, som vi ju ska ha i brudbuketten, som bordsdekoration? Jaja får väl masa mig in till floristen i morgon;P
  • Mia1972

Ta ett snack med din florist.Dom är så duktiga (dom flesta iaf) på att hitta fina arrangemang.

• möklintabröllop

Jag ska blåklint & brudslöja i min brudbukett.
    Blommorna till bordsdekoration ska jag ha blåklint och brudslöja. Ev. kanske ha lite ormbunke oxå...

• MissCurly

jag ska ha mörkgula, ljusgula och vita gerberas i buketten och till borden har jag beställt stora gröna blad och samma gerberas som ska klippas av o ligga på bladen med ljus

• passionsblomman

Ta det med din florist och be henne kmma med kreativa lösningar. Det är lättst, då kan du visa storlek och höjd osv på vad du tänker dig, och utifrån det pratar ni ihop er.
    Nejlikorna kan visst bli en jättefin bas. Kanske ihop med Freesia och brudslöja, för en somrig och romantisk känsla.

• a wife to be

gerbera är ju jättefina

• Sobeit

Jag kommer att ha nejlikor i min brudbukett och de är min absoluta älsklingsblomma. Som bordsdekoration kommer vi att ha en nejlika som solitär i sin vas. =)

• novemberbrud2009
    Sobeit skrev 2009-06-14 18:51:01 följande:
    Jag kommer att ha nejlikor i min brudbukett och de är min absoluta älsklingsblomma. Som bordsdekoration kommer vi att ha en nejlika som solitär i sin vas. =)
    Skall ha samma typ av bukett (om det är den du har i galleriet).

Vad menas med solitär, är det är en blomma? Är inte så bevandrad i blomsnacket ;)
  • passionsblomman

Japp, en ensam blomma eller en som är dekorerad så att den utgör huvudsaken och framhävs av tex bad, pinnar etc.

novemberbrud2009 skrev 2009-06-18 22:52:55 följande:
    Skall ha samma typ av bukett (om det är den du har i galleriet).Vad menas med solitär, är det är en blomma? Är inte så bevandrad i blomsnacket ;)
  • Sobeit
    novemberbrud2009 skrev 2009-06-18 22:52:55 följande:
    Skall ha samma typ av bukett (om det är den du har i galleriet).Vad menas med solitär, är det är en blomma? Är inte så bevandrad i blomsnacket ;)
    Ja, det är en sådan bukett, fast utan murgrönan och ett kortare skaft.

Ja, precis som Passionsblomman sa. I vårt fall så har vi valt en lite strukturerad vas och en nejlika som är 2 färgad (vit nejlika med vinröda kanter).
  • novemberbrud2009
    Sobeit skrev 2009-06-19 15:22:23 följande:
    Ja, det är en sådan bukett, fast utan murgrönan och ett kortare skaft.Ja, precis som Passionsblomman sa. I vårt fall så har vi valt en lite strukturerad vas och en nejlika som är 2 färgad (vit nejlika med vinröda kanter).
    Vackert!
Svar på tråden Vilken sorts blommor till bordsdekoration???