• SnartFruLS

Gifta oss utomlands

hade vi tänkt. Nästa år i oktober.. Grejen är den att det är billigare att åka utan barnen..... ska dom med blir flygbiljetten hälften så dyr..... Kan man lämna barnen hemma? de är 3 och 4 år gamla då.... vad tycker ni? Några synpunkter på det hela?

• Svar på tråden Gifta oss utomlands
  • I och H

Jag tycker att det är helt okej! För bröllopet är ju ändå en grej mellan mer.. Och om ni åker själv, så kan nu ju passa på att ha smekmånaden samtidigt! Men är det bara ni två som ska åka? Sen så får du ju hitta någon som kan passa barnen i god tid ;) Men jag tycker att det låter som en toppen idé!

• passionsblomman

Det beror nog faktiskt allra mest på hur ni själva klarar att resa ifrån dem.

Jag skulle antagligen få rå-ångest och sitta i planet och nojja över hur det skulle bli om det hände oss ngt och ha så mycket längtan efter dem och må dåligt över det hopplöst långa avståndet... TROR jag om mig själv. Då skulle jag ju knappast njuta, utan bara vilja hem.

Barnen själva klarar det säkert bra, inte minst då de ju är två som har varandra.

Hur läng ni tänker vara borta spelar ju förstås roll också.

• SnartFruLS

vad glad jag blir när jag ser att ni två har tagit er tid att svarar :) jag har som ingen annan att fråga då ingen annan vet m våra planer och ska inte heller veta om dom :) så tack.

i såfall, om vi lämnar barnen hemma, så är det bara vi två. ett "hemligt bröllop" känns lite tråkigt att inte kunna dela det med familj släkt och vänner. Men det känns så jobbigt att ordna allt inför ett bröllop, jag känner mig inte sugen på det, utan vill bara gifta mig med mannen i mitt liv :) sen ska tydligen min mans syster gifta sig nästa sommar, så känns så konstigt med två bröllop efter varann...

jag har sagt till honom, att det blir som en liten smekmånad också... bara vi två... EN vecka ska vi vara bort... känns inte så förfärligt länge.... tänkte om vi lämnar barnen hemma......

ååååååååh jag vill att det ska vara NU!! :)

• passionsblomman

Kanske kan ni när ni kommer hem ställa till med en lite mer avslappnad fest, så ni får fira med de nära och visa bildspel från resan och så?

Jag tycker det låter som du verkligen skulle ha det skönt om nigjorde som du tänker.

• SnartFruLS

Ja vi tänkte ha en fest av nå slag när vi kommer tillbaka, dels för att vi har gift oss, men också för att sambon fyllt 30 då.... :)

Men tror du barnen blir arga sen när de blir äldre? Att de inte fick vara med ? :S

• passionsblomman

Nej det tror jag verkligen inte! Absolut inte!
    Så fungerar inte barn.
    Små barn kan kanske fråga "men vart var jag då?" och då får man ju säga vart de var. Ingen stor grej alls.

Förresten undrar min son om jag och han brukade leka när jag var barn...
    De har lite andra perspektiv.....

Svar på tråden Gifta oss utomlands