Inlägg från: Cinderella prinsess |Visa alla inlägg
  • Cinderella prinsess

Suck... Ska detta vara en nära vän.

Vill få höra lite fler reaktioner på vad som hände mig i veckan. Jag känner bara som en stor suck inom mig.

Jag och min fästman har som smått börjat med våra planeringar inför vårt bröllop (nästa år) Känns väldigt kul, men vi är fortfarande på ett tidigt stadie och väldigt lite är bestämt.

I veckan ringer jag till en av mina (som jag sett som) nära vänner för att vilja småprata lite.
    Har tidigare berättat lite om att vi börjat fundera över festen, och att jag är lite sugen på att vilja ha något tema (typ färg eller annat), men även sagt att vi inte är säkra på hur vi vill ha allt än.

Min vän säger då plötsligt till mig. "Jag har nu bestämt vad jag ska ha på mig på ditt bröllop. Det är en svart klänning, men eftersom ni ska ha bröllop på vintern så tycker jag att jag kan ha det."

Jag lite förvånad över att hon har tänkt ha en svart klänning när jag gifter mig blir ganska paff. Säger att det känns lite konstigt för mig att ha svart på ett bröllop. Säger att det känns mer som en sorgefärg.. (för mig är svart i sådana sammanhang mer begravning)
    Min vän blir skit sur. (hon försöker förklara för mig att det visst passar med svart) Förklarar att jag är hemsk som inte kan hålla med henne och stort sett säger att hon inte vill prata med mig längre.

För mig känns det inte så konstigt att jag inte vill att folk ska bära svart på min bröllopsdag, och att då nämna det för mina vänner.

Hur skulle ni reagera?

• Svar på tråden Suck... Ska detta vara en nära vän.
  • Cinderella prinsess

Nej det behöver inte alls vara en sorgefärg.
    Har varit på bröllop där bruden hade svart klänning, vilket jag tyckte var väldigt vackert.

Var mest att jag blev ledsen över hennes reaktion. När hon hör min egen känsla över svart när jag tänker på mitt eget bröllop. Hade jag inte förväntat mig denna reaktion.

• Cinderella prinsess

Jag har nämligen mer erfarenhet av begravningar än bröllop vilken troligen ger mig den association som det då gör.

• Cinderella prinsess

Kan även påpeka att detta inte var något hon redan lagt ut pengar på.. (i såna fall skulle jag troligen inte sagt så mycket).
    Och tidsbrist att ändra sig är det ju inte.

• Cinderella prinsess
    090208 skrev 2009-06-15 00:24:07 följande:
    Vi har skrivit i inbjudan "bär gärna ljust", på så sätt kan vi undvika trista färger. Du kan inte bestämma vad folk ska ha för färg på sina kläder men du kan absolut be dom att inte ha t.ex svart. Fattar inte varför hon surar.
    [/citat]

Ett bra tips. Var lite sådana tankar jag hade funderat över och bett henne om råd om tidigare. Hur man skulle skriva för att få det snyggt. Som sagt har vi inte kommit så långt i planeringarna än. Inga inbjudningar skickade.
    passionsblomman skrev 2009-06-15 00:31:40 följande:
    [citat]
    Jag fattar inte varför någon av er surar.Uppriktigt sagt.
    Surar inte, är mer besviken över att min "vän" behöver bli så upprörd och stort sett slänga luren i örat på mig. Som sagt mest en Suck.
  • Cinderella prinsess

Synd att många verkar ha missförstått vad jag har skrivit.
    (dock inte alla vilket jag tackar och blir glad för)

Detta handlar INTE om klädsel på bröllop, utan på hur man samtalar med varandra.
    Det jag ville ha tankar om var INTE om man kan ha svart på bröllop. Så klart man kan det om man vill....

Utan reaktion "bli arg" över att bruden (jag) inte har samma åsikt. "blir jätte exalterad över valet av klädsel"

Måste även tillägga då många verkar tro att jag är Superupprörd. Detta är jag INTE.
    Som jag tidigare skrev "en besviken suck". (Suckar även över damm i mina hörn hemma, men jorden går inte under för det heller)
    Visste bara inte att livet behövde va i upplösningstillstånd för att be om råd, stöt i forumet.

• Cinderella prinsess

För de som kanske missat!

Cinderella prinsess skrev 2009-06-14 23:19:43 följande:

Nej det behöver inte alls vara en sorgefärg. Har varit på bröllop där bruden hade svart klänning, vilket jag tyckte var väldigt vackert. Var mest att jag blev ledsen över hennes reaktion. När hon hör min egen känsla över svart när jag tänker på mitt eget bröllop. Hade jag inte förväntat mig denna reaktion.
    Denna brud tror jag hade den snyggaste brudklänning jag sett, och passade perfekt i sammanhanget.

Handlar alltså inte om färg på bröllop: SUCK.
    Tro mig så fåfäng är inte denna lilla bondtös.
  • Cinderella prinsess
    090208 skrev 2009-06-15 17:36:30 följande:
    !! Jag har ju som sagt skrivit "garna ljust" pa inbjudan, om nan kommer i svart blir jag minst sagt forvanad.
    Är ett bra tips som jag redan funderat på, men vi vet inte helt hur vi vill ha det ännu.
    Funderart på att skriva glatt och romantiskt eller något liknande, men har inte fått det att låta så snyggt ;)
Svar på tråden Suck... Ska detta vara en nära vän.