jag kan tillägga att efter egna erfarenheter med sådant beteende som denna 'vännen', så är det bara det första av många egoistiska och udda grejer.
min egen kusin är så, och hon kan helt plötsligt mitt i en mening jag pratar om nåt (om mig eller mitt bröllop eller mitt liv whatever som inte handlar om henne) bryta och börja snacka om henne och nåt som är helt taget från luften.
Ångrar att jag bad henne vara min tärna för hon har ställt till en massa onödiga känslostormar i mig.... jag kan bara tipsa dig TS om att hon kan ju vara din vän ändå, man får ju acceptera folk som dem är. Är det den bästa vännen hon är kapabel till att vara så får man ta henne som hon är. Men du behöver inte ta det till dig och försök tänka att det faktiskt är synd om henne.... hon har behovet av att hävda sig på detta sättet...man kan undra varför...
jag tippar iallafall på att hon kommer göra liknande igen, vare sig det handlar om färg på kläder, bordsplacering eller hårfrisyr! Hon kommer att försöka ställa sigsjälv i centrum hela tiden.. Var den bättre och låt henne tro att hon är i centrum, eller prata med henne.