Vilka underbara vänner jag har! Möhippan är avklarad…
I fredags kom dagen man har väntat på, jag blev hippad!
Hade tänkt att det började bli knapert med helger kvar tills bröllopet men trodde faktiskt på två av mina närmsta vänner när de berättade att de skull bort över helgen. Den ena var på affärsresa och den andra hade släktträff. Saker jag hade vetat att de skulle på under många månaders tid. Så i fredags sitter jag i ett möte med min chef och en annan medarbetare och in stormar en kompis med filmkameran i högsta hugg. Mina arbetskamrater hade vetat om detta i flera veckor. Jag fick fula kläder på mig och champange i handen och sen fick jag visa upp mig för resten av arbetskollegorna. Efter det satte vi oss i bilen och jag fick höra att vi nu skulle åka rätt länge. Fick jordgubbar och mousserande vin. Fick även i bilen veta att den andra kompisen skulle ha varit med men hon var faktiskt på affärsresa och flyget hade blivit försenat! Nu satt hon på flygplatsen superstressad medan killarna hemma höll på att leta anslutningståg åt henne för fulla muggar!
Efter ett tag insåg jag att vi var på väg till min barndomsstad. Vi kom fram sent på kvällen och körde till en stuga i skogen, där väntade mina systrar, två vänner och flickvänner till min blivande mans bröder. Min vän som skjutsade mig åkte direkt iväg igen för att hämta upp vår andra kompis vid tåget som hon till slut hade lyckats komma på. Vi åt och pratade länge innan vi till slut gick och la oss allihopa. Jag hade jättesvårt att somna. Dagen efter åkte vi iväg och jag fick ögonbindel på mig. När jag sen kommer in i ett rum tar de av mig ögonbindeln och där står massor av mina barndomskompisar och ropar ?Suprise!?. Då brast det och jag började gråta för jag blev så glad! Efter det följde lagtävlingar på ett äventyrsfort och sen åt vi alla lunch. Under lunchen fick jag ett paket ifrån alla som innehöll ett par trosor från var och en. Jag skulle sen gissa utifrån hur trosorna och inslagningen såg ut vem det var som gett mig det. Det var jättekul men supersvårt! Men vilken fin underklädessamling jag har nu!
Vi hann med lite lekar innan det var dags att sticka iväg till discobowling. Sen hade vi vinprovning och innan maten serverades fick jag ett nytt paket från var och en. Nu var det en sak som representerade ett minne jag hade med var och en. Denna gången var det lättare och det var jättemysigt att sitta och minnas tillbaka. Maten var jättegod och resten av kvällen satt vi alla och pratade, skrattade och lekte lekar. Gemensam frukost dagen därpå innan folk gav sig ut på vägarna för att åka hemåt. Många tårar rann när jag skulle säga hejdå för jag var bara så lycklig över att jag har de vännerna och systrarna jag har! Jag trodde aldrig att möhippan skulle bli så här bra!