• JS76JS

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

tycker också att denna tråden verkar trevlig. Vi vill inte heller att gästerna ska äta på papptallrikar =)

• JS76JS

förstår ingenting, varför anmäla mindag2009???
    jag har inte hittat en enda grej skriven av henne som skulle vara värt att anmäla. Ni andra som hoppar på en människa av ren avundsjuka, skärp er och lämna denna tråd om ni blir så illa berörda.

Vissa väljer att lägga massa pengar på sitt bröllop, andra lite mindre och andra så lite som möjligt, men tänk på att allt är relativt. För vissa är 10 000:- JÄTTEMKT pengar medans för andra är samma summa inte lika mkt.

• JS76JS

Vad ska ni andra i den här tråden ge till er blivande i morgongåva?

• JS76JS
    Emelieca skrev 2009-06-18 20:56:07 följande:
    Jag har verkligen ingen aning, skitsvårt. Gärna lite inspiration. Verkar som om det är hett med secret box för tillfället men vet inte om jag är så sugen på det, det kan han ju få nån gång ändå. Eventuellt medlemskap i någon golfklubb, men då blir det för sommaren 2010 eftersom vi gifter oss i slutet av sommaren. Någon som har nått tips på nån golfklubb(spelar inte själv nämligen)
    Jo, det verkar hett med secret box. Själv ska jag ge en secret box till min blivande och jag tror verkligen att han kommer att uppskatta det.

Innan jag bestämde mig för secret box funderade jag på att ge honom en digital fotoram med USB-minne med bilder på vårat liv tillsammans, tyckte att det vore gulligt. Tror att ett medlemsskap i en trevlig golfklubb skulle vara en bra morgongåva.
  • JS76JS

Vill bara säga en sak i den här konstiga diskussionen härinne.

Jag har både varit på bröllop där man har ätit buffe som paret har gjort själv (vissa skulle kanske kalla bröllopet för budget) till bröllop där brudparet har bjudit på ALLT som tex. hotellrum och frukostbuffe. Tror inte att det spelar någon roll hur mkt pengar bröllopsparet har lagt på bröllopet för att det ska bli ett roligt och underbart bröllop. Tycker det inte spelar någon roll hur mkt pengar man lägger på sitt bröllop, huvudsaken är väl att man känner att man har råd?

Vi har och kommer att lägga en del pengar på vårt bröllop på grund av att vi kan, ALLT är relativt. Vi kan ha vårt bröllop på en underbar herrgård och tycker att det är helt fantastiskt.

Jag och inte heller min sambo är uppvuxna med silversked i munnen, men på grund av min sambos framgångar i sin firma kan vi göra mkt av det som vi inte kunde göra under våran uppväxt som att konsumera och resa. Kan säga så här: Vi har det väldigt bra ekonomiskt (tycker jag), men på grund av detta finns det mkt avundsjuka bland folk som tycker att det är fult att tjäna pengar. Vill avsluta med att säga att allt är relativt, vi har förmodligen inte lika mkt pengar som TS men vi har mkt pengar för att vara oss.

Hoppas att mitt inlägg inte blev för krånglig och att jag inte har förolämpat någon.

• JS76JS

Ida F:

Kan du inte göra något halssmycke till flickorna från din mormors gamla vigselring, eller behöver du allt guld själv?

• JS76JS

Skärgårdsblomma:
    Däremot känner jag en viss oro för att ha ett "mer exklusivt" upplägg på bröllopet än de flesta av mina kompisar har råd till. Det är nog det som håller mig tillbaka lite. Jag vill ha mitt drömbröllop men vill inte verka som att jag "show off". Vet inte riktigt hur jag ska göra?
    [/citat]

Precis så känner jag med och det är lite jobbigt eftersom jag anser mig att vara en väldigt ödmjuk person. Man är ju rädd att stöta sig med sina kompisar och att de ska börja tycka att "jaha, vad tror hon att hon är nu då".

Om ni har råd och om det känns rätt tycker jag att ni ska bjuda på en natt och hoppas att gästerna uppskattar denna gest.
    Vi kommer att bjuda mammor, pappor, tärnor, marskalkar och toastmaster och toastmadame på hotellnatt.

• JS76JS

Jag ska har en specialdesignad ring med en upphöjd diamant i mitten och sex små diamanter på varje sida, längs med. Hoppas att ni förstår.

Ville inte ha en slät ring med nedsänkta stenar, jag älskar upphöjda diamanter som blingar =). Beställde ringen för några veckor sedan och får den två veckor innan bröllopet, såååå spännande.

• JS76JS

Emelieca:
    Jättefina vigselringar, kommer att bli superfin.

Vi ska gravera in bröllopsdatumet och Johanna hjärta Adrian.

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop