Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Hmmm, jag vill varken äta på papptallrikar eller ha ett betalbröllop men vi kan iallafall få ett underbart bröllop som är jätte vackert och minnesvärt fast det inte kommer att kosta flera hundra tusen.

Vi ska bjuda 90 personer och alla ska få bra mat att äta och god tårta och gott att dricka. Vi kommer nog att få ett underbart bröllop för max 50.000 kr och då är våra kläder inräknade också.

Jag tycker också att trådstartaren har en tråkig ton mot oss som inte ska ha ett bröllop för flera hundra tusen. Vi anser att det kommer att bli lyxigt iallafall. Det har inte alltid att göra med pengarna om det blir lyxigt eller inte. Har själv varit på ett så kallat superlyxigt bröllop som var skit stelt och tråkigt så den där jäkla lyxen minns man inte så mycket av. Sedan har jag varit på bröllop som varit lite mer bydgetlyx om jag säger så som var jätte trevligt och alla var glada och trevliga och vi dansade hela natten igenom.

• moonlightgirl
    förlovadflicka skrev 2011-01-18 20:45:40 följande:
    Sedan är det ju olika vad lyx är för olika människor... Jag menar, för oss som äter makaroner och korv för det mesta så kanske det är väldigt lyxigt att kunna ha 400 kr per kuvert...
    så sant
  • moonlightgirl
    Zelmah skrev 2011-01-19 00:49:41 följande:
    Däremot tror jag att det kan vara typiskt att sådant här sker just på internet eftersom man oftast döljer sig bakom en anonym profil och inte är face to face.  Men det är vad jag tror...
    Det tror jag också, vi ser ju bara alla siffror på så mycket närmobbning det är bland barn och ungdomar men vi vuxna är ju inte bättre. Jag menar barnen får ju det någonstans ifrån. De hör vad vi vuxna pratar om, mycket mer än vad vi tror.

Hur som hellst vad man nu vill ha för bröllop, budget, medel, lyx eller super lyx så hoppas jag att alla får en fantastisk dag med sina nära och kära.
    Jag ska fortsätta planera min och älsklingens dag och göra allt för att den ska bli underbar.
    Ha det gott alle sammans.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop