• SaxKakan

In/utgång till borgerlig vigsel?

Hej!
    Ni som gifter er borgerligt, ska ni ha "in- och utgångsmarsch"? som i kyrkan? Vi ska gifta oss i en ganska liten lokal med enbart familjen och funderar på om det kommer att kännas naturligt att "skrida" in och ut ur denna som man gör i kyrkan. Men hur gör man i så fall för att få ett naturligt avslut på vigseln?

• Svar på tråden In/utgång till borgerlig vigsel?
  • Lovecats

Vi kommer att ha ett klassiskt verk som ingångsmusik, sedan blir det vigsel och därefter solosång. Vi gifter oss utomhus i en park, alternativt i en mindre lokal.

• ElinK

Ska ni spela upp det från en cdskivor? Jag vette17 vart jag ska skrida. Men det får min svärmor fundera ut tror jag, hon har redan tagit upp det.

• Lovecats

Nej, vi har bokat en stråkkvartett

• Aleta

Vi hade ingångsmusik, några av gästerna spelade.
    Däremot så hade vi ingen utgångsmusik.

Man kan ju avsluta med att någon får alla att hurra för brudparet t ex och sedan kramas man och gratulerar.

• didis

Så hade vi också även om musiken kom från CD. Vi hade ganska kort bit att "skrida" på så vi valde introt till Final Countdown, mer som markering att "nu börjar det!".

Aleta skrev 2009-06-16 23:21:08 följande:
    Vi hade ingångsmusik, några av gästerna spelade.Däremot så hade vi ingen utgångsmusik.Man kan ju avsluta med att någon får alla att hurra för brudparet t ex och sedan kramas man och gratulerar.
  • SaxKakan

Ja, man kanske helt enkelt kan ha ingångsmusik men inte utgångsmusik. Det där med att hurra var en bra idé! Kanske kör man brudskålen samtidigt?

• Aleta

Ja, det gjorde vi nästan direkt. Serveringspersonalen hade hällt upp i glasen och stod beredda.

SaxKakan skrev 2009-06-17 09:49:36 följande:
    Ja, man kanske helt enkelt kan ha ingångsmusik men inte utgångsmusik. Det där med att hurra var en bra idé! Kanske kör man brudskålen samtidigt?
  • Aleta

Kul låtval!

didis skrev 2009-06-17 08:06:52 följande:
    Så hade vi också även om musiken kom från CD. Vi hade ganska kort bit att "skrida" på så vi valde introt till Final Countdown, mer som markering att "nu börjar det!".
  • vintage

Har också funderat på detta, men ingångsmusik och brudskål o hurrning efteråt låter ju bra! Kör nog på det. Undrar bara om musiken hörs? Vi ska vara på kusten vid vattnet..

• Ab fab

Vi avslutade vår utomhus borgerliga vigsel så här

-avslutningsmusik. Vi stod kvar o väntade
    -kanonsalut
    -maken o jag pekade på några vänner längre bort som sköt salut med champagnekorkar. Vi och vigselförättaren gick först bort till champagnen o de andra följde efter.

• Villemoa

Vi hade både in- och utgångsmusik. Vi gifte oss i Rådhuset och när utgångsmusiken började stod vi kvar en stund så folk fick fota och så gick vi ut till ett angränsande rum medan våra gäster gick ut och väntade på att vi skulle komma ut. Min mans morbror och kusin spelade.

Svar på tråden In/utgång till borgerlig vigsel?