• Trubbel

Bröllopsresa i November

Behöver tips på vart man kan åka i början av November. Kan bara vara borta en vecka då vi har en liten son hemma som vi inte vill vara borta allför länge ifrån.

Så det är bra om man inte behöver flyga hur länge som helst. Tacksam för alla tips...

• Svar på tråden Bröllopsresa i November
  • puppis

Hej!

Ni kanske ska satsa på Tunisien den årstiden, då ni bara kan vara borta en vecka.

Jag tyckte det var mysigt där! Jag kan verkligen rekommendera konstnärsstaden Sidi Bou Said, som finns med på Unescos världsarvslista. Där var det så otroligt vackert att man nästan tappade andan. Jag tror det tog cirka 1,5 timme med bil ifrån Hammamet...

Lycka till!

• b2b09

Jag skulle rekommendera Teneriffa....underbart den årstiden.
    Och man behöver ju inte åka till de värsta turistställena...

• SnartFruLS

Nyfiken, hur gammal är eran son? Vi ska gifta oss utomlands nästa höst, och jag är i valet o kvalet om våra barn ska med.. d är 4 och 3 år då.... :)

Trubbel skrev 2009-06-17 09:32:32 följande:
    Behöver tips på vart man kan åka i början av November. Kan bara vara borta en vecka då vi har en liten son hemma som vi inte vill vara borta allför länge ifrån. Så det är bra om man inte behöver flyga hur länge som helst. Tacksam för alla tips...
  • b2b09
    SnartFruLS skrev 2009-06-17 12:17:29 följande:
    Nyfiken, hur gammal är eran son? Vi ska gifta oss utomlands nästa höst, och jag är i valet o kvalet om våra barn ska med.. d är 4 och 3 år då.... :)
    Vill du inte att dina barn ska vara med på ert bröllop??
  • SnartFruLS

som jag sa, jag är i valet o kvalet.. blir ju ingen lugn semester med dom med... samtidigt kommer jag sakna dom jättemycket om de inte är med. men känns lite lockande att åka bara jag och min sambo.. gifta oss o ha smekmånad samtidigt.

b2b09 skrev 2009-06-17 12:20:57 följande:
    Vill du inte att dina barn ska vara med på ert bröllop??
  • b2b09

Jag har vart ifrån mina barn EN gång (alltså ifrån dem lite längre....typ en vecka) och det hoppas jag att jag inte behöver göra igen... fy vad jag saknade dem...
    Så jag skulle rekommendera dig att "testa" först... får det går inte att jämföra med att bara vara ifrån dem ett par dagar.

• SnartFruLS

okey, måste testa först INNAN vi bokar resan.. tack för tipset! :) Hur gamla var dina barn då du var ifrån dem en vecka? Jag är så nojjig över att mina barn är för små för de då?
    :)

b2b09 skrev 2009-06-17 12:25:32 följande:
    Jag har vart ifrån mina barn EN gång (alltså ifrån dem lite längre....typ en vecka) och det hoppas jag att jag inte behöver göra igen... fy vad jag saknade dem... Så jag skulle rekommendera dig att "testa" först... får det går inte att jämföra med att bara vara ifrån dem ett par dagar.
  • b2b09

De var 3 och 4. Fast de hade ju sin pappa hemma med sig.
    Det var bara jag som var bortrest... så det blir ju också lite skillnad.
    De har aldrig varit ifrån oss båda längre än två dagar.
    Men prova du först och lycka till!!

• Det stora Blå

Början av november månad och med relativt kort flygavstånd . . .
    Cypern, Turkiet, Spanska öarna utanför Afrika, Tunisien, Egypten, Marrocko, Oman, Dubai.

• Tmh

Hej
    Vi kommer ta med min dotter på bröllopsresan och senare åka på en weekend resa utan henne tyckte det kändes som ett bra upplägg då får man det bästa av två världar plus att vi kan vara borta lite längre.

• Trubbel

Tack för alla svar.

Vi har bestämt oss för att inte ta med honom så frågan var mer om var det var varmt vid den årstiden som inte låg för långt bort :)Men ska absolut kolla upp de resmål ni skrivit!
    TACK!!

• SnartFruLS

Hur gammal är han?

// från en som försöker inte ha dåligt samvete m hon lämnar sina barn hemma

Trubbel skrev 2009-06-18 09:27:08 följande:
    Tack för alla svar. Vi har bestämt oss för att inte ta med honom så frågan var mer om var det var varmt vid den årstiden som inte låg för långt bort :)Men ska absolut kolla upp de resmål ni skrivit! TACK!!
  • SnartFruLS

Hur gammal är han?

// från en som försöker inte ha dåligt samvete m hon lämnar sina barn hemma

Trubbel skrev 2009-06-18 09:27:08 följande:
    Tack för alla svar. Vi har bestämt oss för att inte ta med honom så frågan var mer om var det var varmt vid den årstiden som inte låg för långt bort :)Men ska absolut kolla upp de resmål ni skrivit! TACK!!
  • Emilan

Tänk bara på när ni får frågan, varför var inte jag med när ni gifte er?

Vår son 3 år, var med på vår vigsel och på festen. Gick hur bra som helst och kan inte tänka mig att fira utan honom. Men alla är olika. Har kompisar vars barn inte var med på vare sig bröllop eller resa.

• drömland

Jag har hört jättebra om Jordanien!

• Trubbel

Han kommer vara strax över ett år så han kommer inte att ha någon glädje över att vara med i värmen.

Han kommer självklart vara med när vi gifter oss, men sen är det VÅR bröllopsresa!!

Så ha inte dåligt samvete för att ni inte tar med era barn!!!

Svar på tråden Bröllopsresa i November