ni som gift er hemligt
sa ni till nån levande själ nåntinga innan?
Min sambo säger att man inte ska säga nått till nån, men jag vill säga till NÅGON... att jag ska GIFTA mig och att jag är SÅ enormt lycklig :)
sa ni till nån levande själ nåntinga innan?
Min sambo säger att man inte ska säga nått till nån, men jag vill säga till NÅGON... att jag ska GIFTA mig och att jag är SÅ enormt lycklig :)
Har INGEN gift sig hemligt? :)
Jo, jag gifte mig hemligt förra gången.
Vi sa det till ett par som bodde långt borta. Och min bästa vän för hon skulle vara tärna!
Förstår dig att du vill säga det till någon. Tycker att du kan säga det till någon nära vän som kan vara tyst!!
Jag och min sambo ska gifta oss i hemlighet..Det är bara våra närmaste som ska få vara med på vigseln.Skulle vi bjuda alla vi umgås med och våra stora släkter så skulle det bli alldeles för stort..
Hur många blir ni då? :)
Förra gången? hur många ggr har du gift dig? :)
om du jämför, vilket var bäst, offentligt eller hemligt? Hur reagerade din familj när ni gifte er hemligt och hur offentlig gjorde ni giftemålet :)
Jag har flera kompisar som gift sig i hemlighet. Ett par berättade inte för någon, utan gifte sig på Arlanda innan en resa. Ett annat par berättade för de vännerna de skulle resa med, de gifte sig också på Arlanda. Ett tredje par berättade bara för familjen, och gifte sig sedan i Nacka kommunhus. Några nära vänner till oss gifte sig förra helgen i Stockholms Stadshus och berättade bara för oss och sina vittnen innan.
Alla gör ju som de själva vill, men rent egoistiskt tycker jag det är skittist med hemliga giftemål, eftersom jag älskar att gå på härliga bröllopsfester!
Det är vi, guldsmeden och prästen och restaurangägaren som vet att vi ska gifta oss hemligt!
Inte någon annan...........inga föräldra, inga vänner osv.
Vi har planerat det i ett år och det har varit dösvårt att hålla sig.
Vi har smugit till o från guldsmeden i vår lilla by
Vi ska ha en stor bröllopsfest några veckor efteråt och bjuda alla att fira med oss!
En gång för 15 år sedan.
Det som är annorlund är att man kan fixa med inbjudningskort, kan blogga m.m. om det när det är offentligt.
Hela min familj och vänner tyckte det var jätte häftigt när dom blev överraskade. Ingen reagerade negativt.
Min pappa fick reda på att vi skulle gifta oss när han kom dit. Då frågade jag ifall han ville leda fram mig. Han sa ja på en gång...fast han var helt överrumplad.
Vi ska gifta oss hemligt, är våra vittnen som vet om det och sedan vet min bror att vi ska gifta oss ngn gång eftersom min blivande var tvungen att fråga min bror om min hand eftersom min pappa ej är i livet längre, men han vet ju inte att vi ens ska gifta oss i år.
Sedan så har jag sagt på jobbet när min blivande hade friat men jag har sagt att det får vänta eftersom han är arbetslös, så ingen på mitt jobb tror att vi ska gifta oss snart
Vi ska också gifta oss i hemlighet. (Men ändå inte) Vi ska bjuda in ca 90 personer (släkt och vänner) till vår gemensamma födelsedag 25+30=55år. När alla sen har samlats går jag och byter om till min brudklänning och festen får sig en liten tvist. Så går alla ut i den fina trädgården som ligger i lokalen.
Jag förstår din SNARTFRULS "frustration" över att inte få berätta något. Jag har samma!!! Men jag har ialla fall fått berätta det för min familj eftersom pappa ska viga oss. Även min sambos familj vet det av olika skäl! Men ingen mer.. PIRR I MAGEN!!