• Karin29

Restauranger i Malmö till Möhippa

Hej!

Någon som har något tips om en bra restaurang i Malmö? Ska fixa en möhippa i Malmö men har själv dålig koll på vilka restauranger som är bra!

• Svar på tråden Restauranger i Malmö till Möhippa
  • didis

För flera år sedan åt jag en fantastisk middag på Petri Pumpa, den drömmer jag om än!

Restaurangen har bytt namn, jag vet inte om de har lika god mat längre men den låg i Stora Hotellet(??). Fritjof Nilsson Piraten hade ett stambord där om det hjälper någon Malmöbo på traven.

Inte partystället men fantastisk mat (då, för 10 år sedan)!

• Yesh I do

Jag gillar en italiensk restaurang som heter Vespa! Det är mitt tips

• kullaberg

Vilken typ av restaurang och vilken prisklass pratar vi?
    Är det snart möhippan är? Sommartid alltså? Gränden tycker jag är mysigt i så fall.

• shakynose

Om ni vill partaja så är det ju antingen lilla torg eller möllan som ni ska sikta in er på, kan bli lättare att ge tips om du vet vart ni ska gå?
    Här är annars mina topp tre:

Vid Möllan ligger min favvo "Carib Creol", alltid fullsatt dock så boka bord i tid! De har god karibisk mat och fantastiska romdrinkar. Mmmm!

Brogatan har riktigt god mat, lite rustikare och ekologiskt. Och de har massor av god öl!

Annars är "Salt och Brygga" en bra restaurang. Gott och ekologiskt även här, men lite dyrare än Brogatan. Ligger fint vid havet också!

Svar på tråden Restauranger i Malmö till Möhippa