• TickTack

Utomlands vigsel

Hej!
    Hur har ni som gift er utomlands gatt till vaga?
    Har ni tva bara akt ivag sjalva, har ni bjudit over familj och vanner?
    Om ni akte sjalva, hur gjorde ni da med natten innan ni skulle vigas, sov ni ihopa eller var for sig?
    Gjorde ni er iordning sjavla och sen mottes pa den plasten ni skulle vigas pa?
    Nyfiken pa alla era berattelser!
    Tack!

• Svar på tråden Utomlands vigsel
  • TickTack

Ingen alls som har berattelser att dela med sig?

• snartlyckligalotta

hejsan hejsan!
    jag har inte vigt mig än, men snart...jag och min sambo( och våra två barn ) berättade för föräldrar och syskon att vi skulle åka till mallorca och gifta oss, och om någon ville följa med fick de hemskt gärna det - men till självkostnadspris! sagt och gjort, nu är vi sammanlagt ca 12 st som ska iväg...! vi var noga med att tala om att vi INTE krävde att någon skulle följa med.

eftersom jag och min sambo har många år tillsammans, känns inte natten innan vigseldagen så speciell, utan vi sover ihop som vanligt, och vi har tänkt oss att inleda vigseldagen med champagnefrukost tillsammans. Vi kommer inte att hålla oss hemliga för varann när vi gör oss iordning, utan jag tror snarare att vi och våra gäster kommer att springa omkring varandra hela tiden i alla förberedelser...vi ska tex fixa ihop någon slags tårta på hotellet innan vi ger oss iväg till prästen...

jag och min sambo ska viga oss utomhus vid havet, det är en svensk präst från svenska kyrkan som viger oss. efter vigseln ska vi äta på restaurang, sedan bär det iväg hemåt till hotellet där vi äter tårtan, därefter har jag tänkt att vi går ner till stranden och tar levande ljus med oss och sitter där och myser...kanske det blir en bröllopsvals i sanden (om någon kan fixa lite musik från mobilen kanske...!)

vi vill ha ett litet, mysigt och enkelt bröllop, och det känns som om våra planer bäddar för att det ska bli precis så som vi önskar! hoppas min bröllopsplanering bidragit till något, lycka till!

• TEB08

Vi gifte oss i Italien (min make ar engelsman sa hur vi an bar oss at var nagon tvungen att resa, sa vi valde neutral mark). Vi valde att bjuda in de narmaste vannerna och familjen. De fick betala resa och boende sjalva, men vi gjorde vad vi kunde for att det skulle bli sa overkomligt som mojligt (t ex valde plats och dag sa att det gick att flyga med lagprisflyg, ordnade transport till och fran narmsta storre stad sa att det fanns ordentligt med valmojligheter rorande boende). Sjalvklart kunde inte alla komma, men de som var dar tyckte att det var vart resan (de fick ju en langhelg i Toscana pa kopet sa att saga).

Svar på tråden Utomlands vigsel